Travföl som bra ridhäst

För länge sen, många decennier hade jag en c-ponny, 134cm, som hoppade 150! Med ryttare! Inte en hel bana men iaf. Hel bana klarade han bara 140. hm..
Har haft en hbl-totto som klarade enstaka hinder på 60 cm.
 
Har du en bra kommer jag gärna och provar ;)
Jag räknar då givetvis med en häst som kan få hyfsade poäng i en LA, annars kan den inte klassas som HÖG ridbarhet. Hoppning är oväsentligt, för det kan många hästar göra, utan att vara det minsta genomridna.

Notera att jag aldrig sagt att jag inte skulle vilja ha en varmblodstravare själv, bara att jag inte anser att man kan påstå att de generellt är bra ridhästar...
 
Ja, enligt Marutsa Hanssons avhandling "Alternativ användning av travhästar" fanns det travarblod i Halla.

Immer
 
Tänkte bara säga tack till alla som visat att det faktiskt går att diskutera travares ridpotential på ett bra sätt utan att det urartar :bow:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Dålig rubrik, men jag behöver lite input just nu då jag känner mig helt förvirrad.. Lite bakgrundshistorik: Jag hade en lovande...
Svar
9
· Visningar
1 858
Senast: Buck
·
Ridning Min häst har haft ofrivillig vila nu 2-3 månader av lite olika omständigheter, så nu funderar jag på om det är lika bra att börja om...
Svar
2
· Visningar
855
Senast: Totola
·
Hästvård Tar det dåliga först. Igår var Kele in på klinik för vad jag trodde och hoppades skulle bli Dagen F som i Friskförklaring. Damen har...
Svar
9
· Visningar
1 405
Senast: Spirax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp