Det är väl ändå olika från person till person hur man definierar..jag tycker själv att min häst är en bra ridhäst, han är lugn, harmonisk, går i bra form, trevlig att hantera, vi har tävlat en hel del, även om det inte är i några höga klasser, sen att han inte är på elitnivå är iaf för mej en helt annan sak. Men under hans år som tävlingshäst har han faktiskt lyckats vinna över en hel del halvblod, även de gånger jag startade fälltävlan (endast debutant)..trots att det ingår ett dressyrmoment där, där ni ju tydligen inte tror att en travis kan prestera nånting..
Finns inget som säger att jag skulle vara på en högre nivå bara för att jag skaffade mej ett halvblod.. Men självklart har jag fått höra kommentarer som "varför skaffar du sig inte en riktig ridhäst"..
Suck, jag skulle inte byta bort min travis mot nån annan häst..
Nu har jag köpt en unghäst, halvblod, ska bli spännande att se hur framgångarna blir med honom, ska man lyssna på er bör jag ju få det betydligt enklare än med min travis. Eftersom jag själv ridit in & utbildat honom oxå ska det bli riktigt spännande!