Hmmmmm, vet inte riktigt vilken tåt jag ska dra i.....en travare är ju naturligtvis en travare, men travarna kan se up PRECIS hur somhelst, dom kan ha 1000 "olika gångarter"
flackt,runt,högt framsteg, dom kan vara korta eller långa, ha korta sluttande kors, långa raka kors, dom kan vara raka i haserna, krokiga, kohasiga, dom kan ha kort hals,lång hals...ja kan hålla på iall evighet.....det dom är BRA på...är att dom har framförhållning, och jag skulle inte alls vara främmande för att det går att få RÄTT häst med RÄTT ryttare att ha alla kvalifikationer som t ex hopphästar har...men det är en utopi att man skulle kunna få ett sånt ekipage där allt stämmer....LÅNGT från alla (som de flests ridtravare är) travare har förutsättningar av varken det ena eller andra....at du tycker att det endast skulle vara kallblodig travare som har bärighet och schwung...det vet jag inte vart du hittat nånstans ifrån....jag vet MASSOR av aktiva travare som har hur mycket scwung somhelst i låga farter...när det ska gå undan så hinns inge schwungningar med för dom stannar då i steget.
Jag vet en travare(en bra sån) som sadlade om till hopphäst, jag VET inte själv, men jag har hört att det gick bra för honom, inte elitnivå, men en god hoppare iallafall, Emile hette han och sprang in flera miljoner på banan....nån som känner till honom???