Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Jag har jätte svårt att lämna bort min häst till någon annan.Skulle verkligen behöva en skötare typ 1-2 dagar i veckan då jag har familj...
2
Svar
25
· Visningar
2 206
Senast: ako
·
D
Träning Nu när det ösregnar ute, går min häsr ut, inpackad i både vanligt täcke och regntäcke. Mest står han och tittar i hagen och ser mest...
Svar
10
· Visningar
1 116
Senast: Centaur
·
S
Träning känner mig som ett frågetecken just nu och ganska nerstämd också. Jag lånade ut min häst på helfoder förra året/nyårskiftet. fick hem...
Svar
13
· Visningar
1 306
Senast: __Stilett__
·
S
Träning Verkar nu äntligen hittat en ponny till dottern. :) Jag har försökt att ta reda så mycket jag bara kan om den, men jag är rädd att jag...
Svar
11
· Visningar
8 820
Senast: __Stilett__
·
S
Träning Tex att man släpper hästen lös i paddocken, vad kan man göra där då? :confused:
Svar
6
· Visningar
1 086
Senast: Yrja
·
B
Träning Är det någon som har bra tips på övningar som stärker upp ryggen förutom det vanligaste att gå i backar osv??
Svar
8
· Visningar
2 667
Senast: Biten
·
Träning Min favvohäst på ridskolan är helt underbar att rida, det är på marken problemen finns. :cry: Hon verkar inte tycka om när man ska...
Svar
19
· Visningar
1 506
Senast: Quell
·
Träning Har fått hem en nordistravare som varit i träning en period som ung men sedan inte gjort något, aldrig riden. Satt på henne efter ca en...
Svar
5
· Visningar
1 043
Senast: Asa_S
·
S
Träning Har en ridbana med 4(tror jag) sockerbitar och lite bommar... Hur kan man hoppa hästen? :idea: har inga linor som man kan sätta upp...
2
Svar
21
· Visningar
1 682
Senast: _Sucy_
·
F
Träning Lite nyfiken på hur alla "NH-are" började med NH. Vad ni har för bakgrund och vad som gjorde er intresserade.
Svar
9
· Visningar
1 184
Senast: angelaL
·
L
Träning jag har en supergullig häst men nu är det så att han är islandshäst , då väldigt stark och i början var ham mycket lyhörd och gjorde som...
Svar
16
· Visningar
1 109
Senast: angelaL
·
E
Träning Det är när jag ska hämta pållen i hagen. Först går det hur bra som helst. Jag får gå fram till henne, ta på grimman och klappa på henne...
Svar
8
· Visningar
1 111
Senast: Egonson
·
S
Träning Jag har en mycket tänkande häst som behöver aktiveras i huvudet hela tiden och jag undrar om ni har förslag på lekar som kan göra att vi...
Svar
2
· Visningar
971
Senast: puckis
·
G
Träning Jag har hästen på min högra sida och dess huvud ungefär vid min axel. Om den nu får för sig att gå längre framför mig eller för fort så...
Svar
6
· Visningar
1 020
Senast: Gorra
·
Träning Ni som har "pensionerat" era hästar, hur gamla var hästarna då? Varför fick de gå i pension? Skada eller dylikt?
2
Svar
21
· Visningar
2 224
Senast: ako
·
Träning Måste bara berätta att idag har vi varit ut på promenad, själva !! Och han gick ifrån gården utan att tveka !! Och det är ett jättestort...
Svar
4
· Visningar
883
Senast: Dalakhay
·
D
Träning Med anledning av en tråd under Ridning vill jag gärna få bra tips och kloka tankar om hur man tränar eller jobbar med hästar som kickar...
Svar
14
· Visningar
2 097
Senast: kopparberg
·
L
Träning Hej! Jag har ett problem. I den hagen som min ponny :love: går i går det en annan 3 andra hästar i en vallack till och 2 ston. Och det...
Svar
8
· Visningar
989
Senast: Dorro
·
Q
Träning Jag tror fullt och fast att vissa hästar har förstånd att tycka vissa situationer är pinsamma. Min ädla springare beter sig onekligen...
Svar
11
· Visningar
1 311
Senast: gidde
·
Q
Träning Jag har de senaste 20 åren i mitt liv tyckt att det är bättre att tömköra än att longera. Enda gången longering är befogad är väl om de...
Svar
10
· Visningar
1 130
Senast: miamiamia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp