Svarar lite till många..
Ingen travare, men inkörd och insutten. Funderade just på om jag skulle spänna för vagnen och köra men "vet i katten" om jag vågar. Tänk om vi hamnar inne på Bayards gård och han kör sitt race där med full mundering, då har jag ingen nådig stämmning på mig senare. Ryser vid blotta tanken!
När han har dessa stunder så hjälper dit inte hur mkt. eller hur arg jag än blir, han bryr sig inte och jag kan bli lika tokig som han och har blivit, men jag fick inget för det.
Han är slutkörd efter en repa i rundcorallen och jag med för den delen, efter 20 min ca så sa han - Hej, är du här i en minut kanske. Men man är tacksam för det lilla.
Det går att leda honom utan problem när han inte är hormonförgiftad, men man vet aldrig när de slår till, det bara kommer när som helst och hur som helst. Bett i munnen för att få stopp gör jag inte för det kan bara förvärra för framtiden.
Jag började med grimma, sedan blev det repgrimma och nu är det kedja över snoken. DÅ kan jag stoppa honom så pass att jag kan hålla kvar och idag var han from som ett lamm !?!?.
Han hade rullat sig hagen, han kom när jag ropade på honom, han följde så snällt både in och ur stallet. Han var hemma och lyssnade och stod snällt med öppen boxdörr. KAN munkpepparn gjort detta?? I så fall är ju det ett medicinsk under. Det lär tiden utvisa, men man kunde få kontakt.
Mina krav var speciella och jag visste vad jag ville ha när jag satte ut annons på ny häst, det är dessa krav som denna häst uppfyllde så långt på alla punkter, därför blev det han, det kunde lika gärna varit en valack. Jag var inte ute efter absolut en hingst som jag inte skulle klara av utan en häst som hade de önskemål jag inte tänkte backa för hos individen i sig och dess uppväxt.
Han går på lösdrift, äter precis vad jag anser att han ska för tillfället, kan ströva av sig och har leksaker i hagen och sällskap på andra sidan staketet, och får den hantering jag törs utmana ödet till än så länge.
MVH/