Från mild och trevlig till ett vrålande monster!Långt!

Det här kan ju bli riktigt roligt nu när all frustration och chock har börjat lägga sig :bump: och han visar lite andra sidor.

I går som sagt gick det ju bra, idag gick det ännu bättre, HAN SOV :rofl: :D Stackarn så trött han var, de korta stunder han var vaken så skulle han pussas och pilla i håret.
Ska bli spännande och se vad det blir av när huvud och kropp har vilat färdigt.
KAN det vara munkpepparen som gjort att han har stillat sig och börjat finna ro i sin nya avlappning!?

http://f2.pg.photos.yahoo.com/stormymolly

Vet ej om det fungerar, (får nog klistras in) men här kan ni se nacken som inte går att få stop på när hormonerna sprutar (Maestro).

MVH/
 
Härligt! Fortsätt att ha enbart positiva önskningar och tankar, så ska du se att det ordnar sig. :bump: :banana: :bump:


Är det ett kallblod? Jag ser inte så bra på bilderna...
 
Du har fått en fin häst!
Ser ut som han är klok och säker på "sin" sak. Ingen vits att kämpa med ett dynamitpaket, bättre att visa att du är smartare -när han är villig att lyssna.

Han skulle må bra av att bli körd (tränad) "ordentligt" inte för tungt utan mer lugn rörelse, så att han får utlopp för sitt överskott på ett sunt sätt.
Är han inkörd?

Om det är förra ägaren som håller i honom så kan du sannorlikt få uppleva ngt liknande det jag gjorde med mitt ena sto.
Hon kom från en gammal man som haft henne från födseln. Hon saknade sin "pappa" något fruktansvärt. Ingen dög. Det tog lång tid innan hon slutligen blev mer än bästa kompis.... ;)
Hon var okontaktbar i början.
 
Ungefär så betedde sig min 2½ åring när jag tog hem honom, jag knakade på dörren många ggr men det var ingen hemma..

Beställde tid för kastrering ganska omg. det fanns ingen möjlighet at behållahonom som monster, jag tror inte min stallägare hade varit så lycklig över att hantera honom ut och in från hagen (för han var i stort sett inte kontaktbar) så jag hade fått leta efter annat stall troligtvis.
 
OM :) Men även bortskämd :D som alla andra djur i den familjen.

Härligt folk och jag är trots allt glad att jag blev den utvalda ;).

MVH/
 
Då vet du ju hur hans värld så ut före han kom till dig, vilket kan vara en fördel. :)
 
Till mild och vaken!

Lite uppdatering för den intresserade.

Nu har det gått en vecka sedan kastration, det blev ett elefantorgan i str. och infektion, men nu så är det på tillbakagång.

Det vrålande monstret har blivit helt kontaktbar och mild :love:, den största skillnaden som jag inte tänkt tanken om till förändring är glädjen över livet och vakenheten som kom i ögonen efter kastrationen :rofl: :banana:. Fan, va han måste haft det jobbigt i sig själv stackarn.

Han är lika nöjd som jag över resultatet :D det han dock inte är lika nöjd med är att han nu får tillbaks med samma mynt från lillkillen fast i mindre dos :rofl: men då är det minsann inte roligt längre :eek:.

MVH/
 
Re: Till mild och vaken!

Grattis, det verkade varit en riktig prövning!
 

Liknande trådar

Träning Jag bytte stall för ett par veckor sedan och i det nya stallet så får hästarna vatten via vattenkopp när de är ute. Min häst har aldrig...
Svar
9
· Visningar
1 070
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
3 958
Senast: skiesabove
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 465
Senast: Tuggben
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 103
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp