Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning ......Jag undrade ju när LIA sa till dremaer att hon skulle köra in sin häst på NH vis???? tror inte jag fick nåt svar på det, men skit...
Svar
17
· Visningar
1 333
Senast: Lenita
·
Träning Jag vill också ha problem att lösa. Jag utvecklas inte längre. Allt som jag vill ska funka funkar med hästen och det är ju jättebra för...
2
Svar
39
· Visningar
2 257
Senast: Butros
·
P
Träning Hjälp ! En av mina nyinköpta tre tinkers går inte att röra benen eller hovarna på. Så fort du så mycket som försöker peta på henne under...
Svar
3
· Visningar
1 166
Senast: sante
·
Träning Igår tänkte jag fara ut och skritta en sväng barbacka på pållen min, tillsammans med min syster och den andra hästen i stallet, MEN, det...
Svar
3
· Visningar
898
Senast: Dainty
·
Träning Jag har en 9-årig valack.. har Haft honom i knappt ett år, på sista tiden (ca 3 månader tillbaks) har han börjat sparka mot andra hästar...
Svar
1
· Visningar
930
Senast: Malin81
·
S
Träning min lilla unghäst har den senaste tiden varit jobbig att ta in och ut från hagen. Igår t.ex. så skulle en annan tjej ta in honom. Då...
Svar
5
· Visningar
1 071
Senast: strumpan
·
B
Träning Jag har en travare på 4-år som inte alls har så mycket respekt för människor..men börja lite på mig! Men idag kom bomben!! Min häst ha...
Svar
6
· Visningar
1 493
Senast: **BORTTAGEN**
·
H
Träning Hur kan man träna hästen till att stå still när man borstar/sadlar/tränsar hästen? Hästen brukar ibland springa in i boxen när man...
2
Svar
22
· Visningar
2 393
Senast: caballus
·
Y
Träning Vad gör alla ni icke nh-mänskor här... Om jag ställer en fråga till den här tråden så vill jag ha dylikt svar, inte en massa idiotsvar...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 370
·
Q
Träning Någon skrev i ett annat inlägg att skillnaden mellan NH och "EH" är att vi som inte kallar oss NH-folk använder våld om inte hästen gör...
Svar
19
· Visningar
1 418
Senast: lilla_mamma
·
Träning Är det någon som på rak arm kan dem ? Dvs, måste man lasta ur efter ett antal timmar, eller räcker det med att stanna och fodra/vattna...
Svar
6
· Visningar
1 482
Senast: doris
·
C
Träning Undrar om det finns någon bra sida där man kan hitta lite information om NH? Bara allmänt. :bump:
Svar
1
· Visningar
788
Senast: Dreamer
·
B
Träning Hejsan! efter att min ponny var tvungen att tas bort så var jag på jakt efter en ny pålle. det blev en 4-åring. jag red henne 3 gånger...
2
Svar
23
· Visningar
2 471
Senast: _Peplis_
·
T
Träning vad har ni för storlek på er rundpaddock/rundcorall?ska utöka min pga att den är lite för liten. /tess :smirk:
Svar
14
· Visningar
2 408
Senast: vickans80
·
T
Träning hur långt är det?så dålig på engelska mått./Tess
Svar
1
· Visningar
847
Senast: saddleman
·
S
Träning Har just fått en ny medryttarhäst som jag ska ha för mig själv. Han har inte blivit riden så mycket sen i somras och har ju inga...
Svar
12
· Visningar
1 533
Senast: biffen
·
F
Träning Sedan september har jag hand om ett fem-årigt sto som är lite speciellt. Hon har varit jättesnäll att ha hand om, köra och rida. Sedan...
Svar
2
· Visningar
1 078
Q
Träning Läste en artikel som fanns i hästfynd för ett nummer sedan om ovanstående som föreläser om att hästar ska gå barfota och hållas mer...
Svar
7
· Visningar
1 409
·
Träning Kan inte alla berätta hur de gör en halt?
Svar
10
· Visningar
1 199
Senast: angelaL
·
H
Träning Häst som \"puffas\". Är medryttare på ett sto som ofta puffas på en. Och hon har väldigt svårt för att stå still. Om man står framför...
Svar
8
· Visningar
1 280
Senast: malgerud
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka