Hur känns häst i form/på tygel?

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Kiddo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 5 149
Jag har fått lära mig att det är bra för hästens ryggmuskulatur att den får söka sig framåt nedåt, att musklerna sträcks ut och slappnar av....

När min häst går i form (jodå vi westernryttare jobbar också mycket med det) känns det först och främst i att ryggen höjs och att bakbensaktiviteten ökar så att det nästan känns som om aschlet på hästen ska explodera :D (mitt eget uttryck) och på en Paint så blir det ganska så mycket som är på väg att explodera..... :D :D
Vad gäller tyglarna så är det bara ett lätt motstånd som gäller och att man släpper efter när hästen mjuknar i munnen och ger.......hoppas inte det här blev för flummigt :o :angel:

/Carina :bump: :bump: :banana: :banana:

Liknande trådar

Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 158
Senast: Kajsalisa
·
Träning Hej, Har letat & letat efter någon form av träningsresa. Jag tänker som upplägg att det erbjuds boende, med frukost eller samtliga...
Svar
1
· Visningar
364
Senast: Jeps
·
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 089
Senast: Emuliiaa
·
Träning Hej! Hästen i fråga har ridits mycket sporadiskt i 1-2 år pga personliga skäl. Hon är 21 år i sommar så därav vill jag vara mycket...
Svar
4
· Visningar
382
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Shop to you drop, del 4
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2024