Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

K
Träning när jag skulle rida ut förra veckan, så blev det kalabalik. kort version: hästen slet sig och sprang till vännerna i hagen. :o tur att...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: kjelin01
·
E
Träning Har aldrig haft problem med att stona blir jobbiga att ha o göra med när dom blir brunstiga förrän eventuellt nu. Var iväg och...
Svar
2
· Visningar
1 278
Senast: lil-sis
·
J
Träning Hejsan! Idag när jag vart i stallet så vart det två hästar lite längre bort som började bråka. Jag sprang dit och sade till dem, båda...
Svar
5
· Visningar
1 176
Senast: phlikkan
·
Träning Många vill ha hjälp med ett problem men som jag ser det så är ju problemet vi ser egentligen en symptom. Om man har ett problem med sin...
2
Svar
20
· Visningar
2 003
Senast: Sammet
·
Träning Jag är i stort behov av hjälp! När jag ska tränsa den minsta shettisen så sänker hon huvudet nästan ner i marken så man står där och...
Svar
2
· Visningar
888
Senast: Shettisar
·
Träning Min häst har blivit bråkig mot de andra hästarna i hagen, och mot in boxgranne i stallet. Jag tar det från början. Vi har ett litet...
2
Svar
23
· Visningar
2 114
Senast: Noteca
·
P
Träning Det finns en annan tråd här om hästar kan läsa av rädsla, men den är så lång och rörig att jag startar en ny och utvecklar det hela lite...
Svar
13
· Visningar
1 180
Senast: wild
·
R
Träning Det är ofta tal om ledarskap. Vad är egenskaperna som skiljer en bra ledare från en ledare som alla med hjärtanslust vill följa?
Svar
15
· Visningar
1 513
Senast: Rikkan
·
P
Träning Har nyligen upptäckt en massa brister i min ridning som jag inte märkt förut! En sak är att jag rider alldeles för mycket med handen...
Svar
13
· Visningar
2 107
Senast: Splittan
·
Träning Hur gör ni om ni känner er ärligt rädda för en häst? Hur "introducerar" ni hästrädda människor för er häst? Vad säger ni åt dom? Tror...
2
Svar
30
· Visningar
3 321
Senast: Mitrolle
·
S
Träning Har ett litet bekymmer med mitt varmblod. På en av mina skogsturer måste man passera över en liten porlande bäck för att komma vidare...
Svar
10
· Visningar
926
Senast: Blobas
·
Träning Nån som träffat på en häst som varit mörkrädd? Fast de är nog inte mörkrädda som vi människor men kanske mer osäkra när det är mörkt...
2
Svar
21
· Visningar
2 011
Senast: caballus
·
C
Träning Dotterns welsh är av det hetare slaget, och jag skulle behöva ha lugnande tips till våra uteritter. Min häst är lugn och stabil, och...
Svar
14
· Visningar
5 451
Senast: amkm
·
S
Träning Ur min hästs (en tvååring med tandfällning, växtvärk och trotshumör) synvinkel kan vi sammanfatta gårdagens endagsclinic såhär: "Får...
Svar
9
· Visningar
1 046
Senast: alazzi
·
P
Träning Har funderat lite över det här... Om en häst som inte riktigt litar på människor visar upp sig som "sur" och "bitsk" i stallet (kanske...
2
Svar
21
· Visningar
1 972
Senast: höstmåne
·
K
Träning Är det någon som har förslag på hur man får sin häst att stå still i transporten??? Min häst åker jätte snällt på väg till t.ex...
Svar
9
· Visningar
1 030
Senast: kakan79
·
S
Träning Jag skulle vara tacksam för alla tips för hur jag enklast ska få min förut snäll-lastade fjording som börjat vägra att gå in i...
Svar
19
· Visningar
1 246
Senast: SofiaH
·
K
Träning Hej! Är det någon som vet om det finns några (bra) övningar man kan göra med hästen när man longerar? Eller om ni brukar göra några...
Svar
4
· Visningar
799
Senast: Kaka
·
Träning Ja hos mig själv då! Jag är en väldigt morgontrött människa och vill gärna göra det så enkelt som möjligt för mig på morgonen! :o...
Svar
2
· Visningar
834
Senast: Sablar22
·
B
Träning Jag vill löshoppa mitt varmblod, men då jag inte har tillgång att göra en löshoppningsbana så funderar jag på om jag skall longera honom...
Svar
10
· Visningar
1 732
Senast: blondi3958
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp