Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

J
Träning Vet inte om jag skriver på rätt forum nu (ursäkta om jag är fel ute :confused:)... men är det någon som har bra tips på en eller flera...
Svar
2
· Visningar
917
Senast: mystar
·
A
Träning Mitt hingstföl är 5 mån nu och när han är 6 kommer han att vara helt avvand. Jag ska då flytta han till en lösdrift där det går 8 föl...
Svar
1
· Visningar
829
Senast: Icebabe_1
·
M
Träning Min häst har för ca två veckor sedan börjat vara sur i boxen när jag grejar vid insidan av bakbenen, när jag tar på bensnörena på...
Svar
4
· Visningar
1 060
Senast: Calazirya
·
Träning Idag gick det inte alls bra med mina små ledarskapsövningar! :( Jag har ett treårigt halvblodssto som jag på senare tid har börjat rida...
Svar
17
· Visningar
1 561
Senast: Snorpan
·
Träning Har precis kommit hem från stallet och nu är mitt självförtroende så nerkört i botten som det någonsin kan bli känns det som :( :cry...
2
Svar
26
· Visningar
2 607
Senast: Snorpan
·
Träning Hej! Hoppas jag slipper få någon tråkig diskussion om hur bra f.d travare är som ridhästar nu.... Undrar bara vad ni har för...
Svar
10
· Visningar
1 473
Senast: caballus
·
Träning Valde att plocka ur släpet och transportera henne själv. Fölis gick rakt på. Stod framåtvänd och ÅT hela resan. helt cool, inte ens...
Svar
1
· Visningar
792
Senast: caballus
·
A
Träning När jag köpte min häst gick han på med en gång. sedan lastade jag honom vid byte av stall, gick också utan problem. Sedan var jag...
Svar
3
· Visningar
1 038
Senast: Qudexco
·
C
Träning Om han nu åkt flera gånger... Bara hem FRÅN roliga ställen dit vi ridit... 3 gånger Varför blåvägrar han nu? :confused: Det tog sin tid...
Svar
8
· Visningar
1 077
Senast: skumpan2000
·
S
Träning Har varit och kollat på en ponny till dottern som verkar helt perfekt. Den enda nackdelen är att han är lite knölig att lyfta bakbenen...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 406
Senast: break_a_leg
·
C
Träning Vilket är hästarnas naturliga miljö i \"fångenskap\"?! Vet inte var jag ska lägga denna tråd riktigt. Här på hästhantering eller på...
Svar
12
· Visningar
1 815
Senast: TomasN
·
S
Träning Jag är medryttare till en islänning sedan 2 månader tillbaka. Han har ganska mycket trams för sig, han testar mycket och går på snedden...
Svar
3
· Visningar
990
Senast: Nightrider
·
Träning 6½ månaders föl. Avvand sedan 2 veckor. Går med en valack hon gått med sen hon föddes. De två är som ler och långhalm och han är helt...
2
Svar
20
· Visningar
2 481
Senast: Alexandra_W
·
Träning Vad ska man göra när man har en häst som hotar en jämt och ständigt? Så fort det inte passar henne så hugger hon i luften bredvid mej...
2
Svar
33
· Visningar
2 446
Senast: Rikkan
·
T
Träning Min häst bara går iväg någon annanstans så fort jag ska träna ledarskap utan grimskaft :(. Undrar hur jag ska göra... :confused: Jag har...
Svar
6
· Visningar
1 077
Senast: Fresting
·
Q
Träning Jag har problem med en islänning för när man ska kratsa hovarna försöker han lägga sig ner!! Han är bara 3 år så jag förstår att han...
Svar
12
· Visningar
1 434
Senast: Kokopelli
·
Träning Om lite drygt en vecka ska jag åka till klinik med mitt då 6 månader gamla hingstföl. Han är inte avvand då, så mamma ska också följa...
Svar
9
· Visningar
1 101
Senast: Kassiopeja
·
F
Träning Har ett sto som är 4 månader som har blivit tjurig och inte alls så social som hon har varit innan. Vet inte vad som har hänt, hoppas ju...
Svar
5
· Visningar
1 037
Senast: martha
·
B
Träning Hej! Har en åring hemma (ett sto) som stegrar sig till och från hagen. Gör mycket led övningar med henne för att komma ifrån det här...
Svar
8
· Visningar
1 592
Senast: Alexandra_W
·
S
Träning Hur lång tid tar det innan hingstbeteende försvinner efter en kastration? :banana:
Svar
10
· Visningar
1 109
Senast: Domaren
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka