Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning Har varit och kollat på en ponny till dottern som verkar helt perfekt. Den enda nackdelen är att han är lite knölig att lyfta bakbenen...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 406
Senast: break_a_leg
·
C
Träning Vilket är hästarnas naturliga miljö i \"fångenskap\"?! Vet inte var jag ska lägga denna tråd riktigt. Här på hästhantering eller på...
Svar
12
· Visningar
1 814
Senast: TomasN
·
S
Träning Jag är medryttare till en islänning sedan 2 månader tillbaka. Han har ganska mycket trams för sig, han testar mycket och går på snedden...
Svar
3
· Visningar
990
Senast: Nightrider
·
Träning 6½ månaders föl. Avvand sedan 2 veckor. Går med en valack hon gått med sen hon föddes. De två är som ler och långhalm och han är helt...
2
Svar
20
· Visningar
2 478
Senast: Alexandra_W
·
Träning Vad ska man göra när man har en häst som hotar en jämt och ständigt? Så fort det inte passar henne så hugger hon i luften bredvid mej...
2
Svar
33
· Visningar
2 441
Senast: Rikkan
·
T
Träning Min häst bara går iväg någon annanstans så fort jag ska träna ledarskap utan grimskaft :(. Undrar hur jag ska göra... :confused: Jag har...
Svar
6
· Visningar
1 077
Senast: Fresting
·
Q
Träning Jag har problem med en islänning för när man ska kratsa hovarna försöker han lägga sig ner!! Han är bara 3 år så jag förstår att han...
Svar
12
· Visningar
1 434
Senast: Kokopelli
·
Träning Om lite drygt en vecka ska jag åka till klinik med mitt då 6 månader gamla hingstföl. Han är inte avvand då, så mamma ska också följa...
Svar
9
· Visningar
1 098
Senast: Kassiopeja
·
F
Träning Har ett sto som är 4 månader som har blivit tjurig och inte alls så social som hon har varit innan. Vet inte vad som har hänt, hoppas ju...
Svar
5
· Visningar
1 032
Senast: martha
·
B
Träning Hej! Har en åring hemma (ett sto) som stegrar sig till och från hagen. Gör mycket led övningar med henne för att komma ifrån det här...
Svar
8
· Visningar
1 588
Senast: Alexandra_W
·
S
Träning Hur lång tid tar det innan hingstbeteende försvinner efter en kastration? :banana:
Svar
10
· Visningar
1 108
Senast: Domaren
·
M
Träning Köpte en häst till i våras och det enda som gjorde mig fundersam när jag var och tittade på honom var att han ideligen, jag menar...
Svar
14
· Visningar
1 995
Senast: AlexH
·
Träning Nu har fölisen flyttat! Och allt gick jättebra, hon gick rakt in i transporten och stod på benen hela vägen, var dock lite svettig vid...
Svar
2
· Visningar
776
Senast: Mitrolle
·
Träning Någon som har bra tips på hur en man kan "lära" en häst att stå still vid uppsittning? Jag blir snart galen på att han inte vill stå...
Svar
17
· Visningar
1 145
Senast: _Peplis_
·
Träning Nu vet jag inte om tråden ligger rätt men jag tar chansen... Mina tre hästar står inhyrda på en lokal ridskola. Privatstallet består av...
2
Svar
21
· Visningar
2 897
Senast: goliat
·
H
Träning tänkte höra efter när kan man börja tömköra sina fölisar? :banana:
Svar
3
· Visningar
926
Senast: Bia
·
H
Träning sitter ni in era halvblod som 2åringar som ni ska visa på 3 års testet? sitter ni bara på dem eller skrittar ni? :banana:
Svar
4
· Visningar
878
Senast: lil-sis
·
Träning En bekant till mig kopte nyligen ett 5-manaders fol som hittills gatt i en flock pa hundratalet hastar, hon har alltsa inte hanterats...
Svar
3
· Visningar
889
Senast: pimy
·
T
Träning Eftersom min häst varit konvalesent under en längre tid och nu är under långsam uppbyggnad har jag (istället för att skritta uppsutten)...
Svar
5
· Visningar
1 129
Senast: pimy
·
Träning Skall provrida ett 11 årigt halvblod nästa vecka. Hästen är utbildad msv. dressyr men kan inte byten. Därmed så säger dom L:a utbildad...
Svar
7
· Visningar
3 791
Senast: eldhroka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp