God hästhållning=hästarna inne?

Tyvärr är det inte alla hästar som lär sig. Hade min pålle i ett stall där det bara fanns en häst till. Den andra tjejen ville inte att hennes häst skulle vara ute mer än typ 4 tim/dag så jag försökte låta min vara ute själv ibland. Resultatet blev att min häst rusade runt hysteriskt tills man tog in honom, då var han rejält uppskärrad och svettig. Försökte vänja honom vid korta stunder ute med hö att tugga på men jag stog i det stallet i 3 år och pållen lärde sig aldrig. :(
 

Liknande trådar

Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 832
Senast: Twihard
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Vår reducerade familj försöker hitta en vardag i det nya... Det går väl rätt bra ändå, efter omständigheterna. Men en sak har stressat...
Svar
9
· Visningar
1 946
Senast: Unafraid
·
Träning Hej! Jag köpte i mars -18, min första häst. En riktig rallyräka som jag främst tänkt tävla hoppning men även dressyr med. Han står nu på...
2
Svar
22
· Visningar
3 593
Senast: mackan
·
Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
2 920
Senast: Egonson_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp