Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning Jag har en D-ponny som jag har haft sen 1 september. Det är en tävlingsponny som har tävlat rätt mkt och han är alltså van att åka...
Svar
8
· Visningar
1 089
Senast: Nagenau
·
Träning Jag vet att det finns en massa trådar här om lastning, men jag hittar inget för just mitt specifika problem.Har nu lasttränat min häst i...
2
Svar
22
· Visningar
1 756
Senast: mag
·
Träning Har läst på lite om djurskyddslagen och så. Räknas hästar som tamdjur? Det står nämligen att man kan transportera tamdjur i...
Svar
12
· Visningar
1 052
A
Träning många på mitt stall har hästar som de ställer i rast hagarna hela tiden, hästarna får alltså inte stå i en riktig hage med andra häst...
2
Svar
29
· Visningar
2 207
Senast: Silly
·
Träning Jag kanske måste åka med två hästar i släpet snart, varav den ena är en 2-åring. Hon är relativt van att åka transport och går snällt...
Svar
7
· Visningar
851
Senast: åke
·
S
Träning Vet snart inte vad jag ska ta mig till... Det började redan i höstas med att min häst då och då bara vände och försökte gå hem igen då...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 965
Senast: Lazio
·
E
Träning Jag skulle vara i behov av goda råd från kunniga hästmänniskor! Jag har ett arabsto född -04 som visar vissa griniga tendenser (öron...
Svar
2
· Visningar
815
Senast: El Karisma
·
S
Träning Min ena häst blir galen i boxen jättenervöst beteende, skrapar med hoven "springer" runt, speciellt när det är dax att gå ut ifrån den...
Svar
1
· Visningar
640
Senast: Hoppla10
·
Träning Finns säkert andra trådar om detta,men jag hittar ingen bra... Ska börja tömköra min häst,dels för att avlasta ryggen lite och för att...
Svar
7
· Visningar
1 093
Senast: Oxxx
·
Träning Jag har ett engelskt fullblod (Valack 12år). Håller på att göda honom (jämt typ) Men nu äntligen tycker jag han börjar fylla ut över...
Svar
18
· Visningar
1 548
Senast: Hannely
·
S
Träning när man rider in en unghäst ska man ta det försigtigt inte med rep, persenning, sporrar och spö, :mad: Jag tycker personligen att men...
Svar
4
· Visningar
740
Senast: sanni
·
Träning Funderar på om nån har ett gott råd att ge... Började så smått galoppera med min 5-åring i våras och han tycker att det är jätteskoj...
Svar
6
· Visningar
1 340
Senast: heland68
·
P
Träning Har precis börjat rida en 7-åring travare. Världens gulligaste häst men ännu lite omusklad så han har lite svårt att bära sig. I skritt...
Svar
15
· Visningar
1 103
Senast: Becca85
·
S
Träning Hur långt avstånd ska jag ha när jag löshoppar mina hästar.. Det är två taraber (arab/travare) men kan samla upp sig rätt bra i...
Svar
1
· Visningar
666
A
Träning behöver er hjälp... Det är som så att jag har ett varmblod (valack, 10 år) som hatar att stå uppbunden i stallgången. Han blir helt...
Svar
17
· Visningar
1 321
Senast: Sweet
·
J
Träning Min häst la i går mulen mot min kind och blåste i mitt öra. Vad betyder det? Gör inte fölen så mot sina mammor? :confused:
2
Svar
27
· Visningar
5 333
Senast: Tinen
·
B
Träning Horsemanship är egentligen ett begrepp om förnuftigt hästvett som innebär inte bara att se det ur ett etologiskt sätt, utan också...
Svar
3
· Visningar
762
Senast: Sammet
·
T
Träning Klickerträning för hästar, hur fungerar det? Var lär man sig det?
Svar
1
· Visningar
677
Senast: Karin87
·
Träning Nu är det dax att börja träna upp stot igen. Hur lägger ni upp ridningen. Hon har inga muskler kvar . Hur länge skrittar ni? 1/2...
Svar
2
· Visningar
685
Senast: Rotterö
·
M
Träning Ja, vad gör man åt en sådan häst? som "hänger" sig på bettet och är framtung? när jag har gjort halt kröker hon ofta på nacken i ca 3...
Svar
19
· Visningar
7 874
Senast: Mysaan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama