min häst kan också göra så..
låg två stora "trådrullar" bredvid vägen idag, vi skulle rida förbi där.
nej absolut inte sa pållan, reste sig och kastade sig bakåt och tänkte galoppera iväg.
inte sa jag, då började hon studsa upp och ner, det kändes typ som hon hoppade 2 meter rätt upp i luften.
sen lyckades jag vända henne tillbaka, hon reste sig igen, tre ggr eller nåt, jag blev förbannad på henne. hon hade en del problem med det förut, hon reste sig hela tiden, men nu vet hon vad jag vill så jag tycker inte att hon behöver göra så. så jag skrek åt henne, då slutade hon och stannade. när jag sa framåt, backade hon i racerfart.
jag är ganska bra på att vinna över henne, jag gav inte upp.
vände henne åt det håll hon ville gå, hemåt, gjorde halt. sen vände jag henne ett kvarts varv åt höger, gjorde halt. vände henne åt det håll vi skulle gå, gjorde halt. sen när hon iaf stod åt rätt håll, sa jag framåt igen, hon backade.
jag fortsatte med att vända och göra halt, till slut gick hon dit jag ville. vi var en lång bit ifrån trådrullarna eftersom hon hade backat så jävla långt, när kom fram till dom igen försökte hon vända genom att stanna och låtsas bli rädd, vända och springa. när hon inte fick springa reste hon sig 5 ggr eller så, samtidigt som hon hoppade och studsade på andra sätt. jag började vända henne och göra halt igen tills hon gav upp och bara gick förbi trådrullarna utan att titta på dom.
hono är envis ibland, det gäller bara att vara ännu mer envis. det här med att dom backar är ett problem, du kan ju prova med att vända och göra halt som jag gjorde. i början kan du kräva att han bara ska gå några steg åt det håll du vill, sen ökar du på.
min häst kunde vara jättejobbig förut, hon backade ner i diken, in i träd och elstaket och sånt.
men nu har vi kommit över sånt utom vissa dagar när hon vill vara en åsna.