Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Träning hej! har hittat flera intressanta trådar om övningarna öppna och sluta, men har inte riktigt klart för mig vad det EGENTLIGEN är. Nu är...
Svar
3
· Visningar
870
Senast: allroundhästarna
·
Träning Ska på träningskväll idag linköping med pållan. Vi ska rida det lätta fyrgångsprogrammet och få bedömning. Men det är som sagt bara...
Svar
1
· Visningar
774
Senast: Mitrolle
·
J
Träning emotses tacksamt! (Finns det tidigare trådar i ämnet ber jag om ursäkt för tjat men jag har inte lyckats hitta några.) Blir glad för...
Svar
5
· Visningar
2 145
B
Träning När tycker du att man SKA använda hjälptyglar.. för helt klart är dom framtagna av en anledningn.. och alla vet vi väl när dom inte ska...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 284
Senast: KillerQueen
·
Träning Alltid när jag rider så drar jag bak underskänkeln väldans mycket, jag är väl medveten om problemet, och gör så gott jag kan för att...
Svar
5
· Visningar
991
Träning Jag skulle vilja ha lite tips på hur jag kan göra när hästen jag rider vägrar att svänga åt det hållet jag vill. Rider ofta längs med...
2
Svar
29
· Visningar
2 929
Senast: Smulu
·
Träning .... för tex förändringar? Visst är det skillnad om man rider en häst på ett två delat tränsbett eller på kandar men kan det kännas...
Svar
13
· Visningar
1 232
F
Träning Jag behöver tips hur jag ska rida på rätt sitben. jag har problem med detta och en anledning är att min häst putter över mig i fel. så i...
Svar
1
· Visningar
1 155
A
Träning Hej, Jag har en ganska skygg unghäst (arabsto 3år) som när hon blir trängd direkt exploderar med att sparka bakåt med en fruktansvärd...
Svar
9
· Visningar
1 062
Senast: pilla_w
·
I
Träning Har du en unghäst du håller på att rida in? 1. Hur gör du, hur ofta rider du och hur? Om du itne rider, va gör du då? 2. va ger du...
Svar
2
· Visningar
863
Senast: Mitrolle
·
L
Träning Har ett mkt. stort problem, fick en Arab-hingst i våras av en dam som hade blivit sjuk.. Han är enormt snäll och trevlig(tjejhäst) och...
Svar
15
· Visningar
1 484
Senast: ladymiranda
·
K
Träning min pålla ska tävla dressyr imån, bara en lätt klass, (LC)..undrar vad som är bäst för henne, vila eller ridas, igår klättrade jag ca 15...
Svar
3
· Visningar
648
Senast: Murray
·
M
Träning Hejsan. Jag är 12 år och rider ett gotlandsruss som är 23 år ca 2 gånger i veckan. Men ibland kan man inte rida så långt eftersom hon...
Svar
4
· Visningar
749
Senast: Moja
·
Träning Vart hittar man en sådan? Jag har beställt repgrimman från börjes men tror det blir för stor, eller kan man ställa om den så mycket? I...
Svar
6
· Visningar
1 349
Senast: Ragatan
·
S
Träning Finns det inget datum för när hästarna ska vara installade? När betestillväxt inte sker, och när är det? Tycker det är mkt luddigt det där
2
Svar
20
· Visningar
1 621
M
Träning Hej! Vi har en ponny som är helt omöjlig med sitt huvud. Hon går o rycker med huvudet nästan hela tiden. Man måste hålla jättelöst i...
Svar
10
· Visningar
3 007
Senast: Bison
·
K
Träning Min ena valack är lite besvärlig när man skall lasta ur honom. Det är inga större problem att få in honom i transporten och han står...
2
Svar
32
· Visningar
1 647
Senast: Kaji
·
L
Träning Hur länge har det tagit innan ni har hittat tillbaka till ridningen efter ett långt uppehåll? Har det känts som om ni fått börja om helt...
2
Svar
21
· Visningar
1 650
Senast: kettlas
·
T
Träning hej! :banana: bara en fråga vad är NH för något å hur använder man det? :confused:
Svar
4
· Visningar
773
Senast: The_black_angel
·
S
Träning Hej Jag har två st hästar (varmblod) som jag rider och tränar med. Båda är lite siggiga den ena vill inte bli fångad i hagen henne har...
Svar
3
· Visningar
832
Senast: wishmistress
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama