Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning Undrar om det är någon här som visat häst vid hand på uppvisning? Isf har du några tips om vad man bör tänka på? Några tips om hur...
Svar
10
· Visningar
1 330
Senast: fjordinghanna
·
E
Träning Jag köpte för ett år sedan en riktig dressyrfjolla som skrek av högan sky om han inte kom in vid elva och fick sin lunch, han gick på...
Svar
7
· Visningar
868
Senast: Ellivuod
·
K
Träning vill höra med er hästmänniskor, om ni har en häst som går ute på nätterna utan täcke, vid hur många grader lägger ni på täcke, och hur...
2
Svar
25
· Visningar
2 638
Senast: Idasagare
·
L
Träning När är man nybörjare? I många annonser kan man läsa ej för nybörjare. För mig är nybörjare någon som bara har typ testat och ridit...
Svar
2
· Visningar
935
Senast: bengall
·
I
Träning Nu behöver jag hjälp! Har en varmblodsvalack på 16 år som alltid varit beroende av andra hästar, men nu på senare tid har det hela...
Svar
7
· Visningar
1 481
Senast: Irica
·
R
Träning HJÄLP! Min Nordsvensk vill inte. Inte gå fram, inte svänga ,inget som jag vill. Han är 4år o mest riden ut i skogen igrupp, då funkar...
Svar
7
· Visningar
1 173
Senast: singoalla_nu
·
S
Träning Jag skulle gärna få lite tips om hur jag bäst lär min unghäst tömkörning. Hon är 1,5, mycket hanterad och väluppfostrad. Problemet är...
Svar
11
· Visningar
1 362
Senast: krambanan
·
Träning Vi har lämnat fölis ensam 3 gånger ensam för att prova hur han reagerade. Han är lugn tuggar på hö och lite pellets. Gnäggar i bland...
Svar
1
· Visningar
637
Senast: Jossantt
·
T
Träning Min halvblodsvallack som är 6 år kör med hingstlekar i hagen. Har haft honom 1 ca 1 1/2 månad och han var sån här i början men lugnade...
Svar
3
· Visningar
741
Senast: SofiaP
·
Träning Hej första gången jag skriver något själv här, men har läst bra länge! Mitt stora problem är i nedsittning med stigbyglar. Började...
Svar
10
· Visningar
1 643
Senast: FTW
·
Träning Jag har ett stort problem. Min häst får panik i hagen då hon har täcke på sig. Hon springer tills hon blir svett och vägrar att gå...
Svar
17
· Visningar
1 193
Senast: SessCa
·
R
Träning Hej! Såg att det var en lång tråd om transportering här, men jag börjar på nytt. En av frågorna i den tråden var huruvida man kör hästen...
Svar
2
· Visningar
724
Senast: Piraja
·
E
Träning Håller på och lasttränar min ENVISA!! :devil: lilla häst.. :smirk: (hon har en jädrigt stark egenvilja när det gäller lastningen). Det...
2
Svar
24
· Visningar
1 953
Senast: Piraja
·
Träning (Kanske inte ligger i rätt forum...) Hittade stallplats, helinackordering, allt utom mockningen för endast 1400 pix. Fasen, så...
Svar
7
· Visningar
820
Senast: Arwyn
·
Träning Vänster baksko har börjat glappa och hovis kan inte komma förrän nästa vecka. :crazy: Kan man skrittjobba honom i alla fall eller är...
Svar
5
· Visningar
1 383
Senast: Madelene
·
Träning Ja, då var det dags för frågor igen. Jag har hemma en shettistjej på 5 år. Hon är 1.06 i manke och ootroligt stark! (och hon vet om...
Svar
1
· Visningar
693
Senast: Madelene
·
Träning Vill höra hur ni hanterar en het och hetsig häst. En häst som har oändlig energi, som knappt kan stå still. Du kan knappt ta den i...
2
Svar
29
· Visningar
3 524
Senast: Vimsan
·
K
Träning Hej alla . Nu har hästen varit här sedan 4/9 och jag ser att allt är ok med de andra hästarna och allt som rör sig häromkring tex...
Svar
3
· Visningar
704
E
Träning Jag skulle vara i behov av goda råd från kunniga hästmänniskor! Jag har ett arabsto född -04 som visar vissa griniga tendenser (öron...
Svar
1
· Visningar
658
Träning Hur arg får man egentligen bli på en häst som hugger en i baken, nu menar jag verkligen hugger tag, inte bara naffsar... :devil:
2
Svar
35
· Visningar
2 485
Senast: Kaji
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar