Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

B
Träning Bägge mina ston är dräktiga. Det ena av dem har blivit helt förändrat när det gäller ridningen. Det är som att sätta sig på en tickande...
Svar
4
· Visningar
763
Senast: Bazooka
·
Träning Min häst har börjat bete sig lite märkligt och jag undrar om jag kan få hjälp med lite teorier om varför hon beter sig som hon gör. I...
Svar
1
· Visningar
1 408
Senast: LinnéaL
·
H
Träning Hej! Jag är mycket osäker på vart jag ska lägga den här tråden men jag chansar på här. Jo, det är så här; Jag undrar om det är någon...
Svar
5
· Visningar
1 895
Senast: Korven
·
Träning Hörde för ett tag sen (minns inte var) att det här med "en vilodag i veckan" är onödigt. Hästen går väl en timme om dagen (de flesta...
Svar
4
· Visningar
885
Senast: QuickStar
·
Träning Hej.. Jag har en 4.5 årig nordis vallack på prov nu i en månad...har haft honom ca 1.5 vecka... Han är jättesnäll att hålla på...
Svar
4
· Visningar
815
Senast: tjalle
·
Träning Vet att denna tråd varit uppe förut(typ förra vintern)men jag skriver den igen. Har ni brodd eller ej i hagen?Jag har alltid haft...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 860
Senast: e_s_t_e_t
·
Träning Har hört att en del inte vill ha en massa skydd på hästen när den åker lastbil. Är det någon som vet vad som är bäst när hästen ska åka...
Svar
7
· Visningar
1 023
Träning Antag att ni går förbi en hage där en av hästarna råkat få grimman nästan av, så den hänger på snedden och "dinglar". Vad skulle ni då...
2
Svar
27
· Visningar
1 913
Senast: Tokmaja
·
L
Träning Hej. Har en 11årig dotter som ramlade av en häst under ridlektion i våras och föll så olyckligt att hon bröt armen. Akuten...
Svar
17
· Visningar
2 368
Senast: Chili
·
F
Träning Hejsan! Har en ny liten kille, på ett år, och behöver tips och hjälp med lämplig/viktig träning. :idea: :) :bow: Vad skall man...
Svar
1
· Visningar
2 334
Senast: cafu
·
E
Träning Snälla SÄG vad jag ska göra idag! Jag är på ett sådant träningshumör (åka till ridhus och träna hoppning) så det är itne sant! Men det...
Svar
2
· Visningar
786
Senast: Madelene
·
J
Träning Hallo.... Har hört att det är skadligt för unghästars ben att longera dom. Har har en vallack på 1 år och 5 månader. Longerar han 1-2...
Svar
5
· Visningar
1 709
Senast: jezzie-
·
A
Träning jag har alltid fått höra att en välriden häst fattar galopp för ytterskänkeln.. tills igår, då min tränare sa att hon alltid fattar...
2
Svar
27
· Visningar
2 473
Senast: Grinigare
·
M
Träning Nu har vi haft Totte i fem dagar och allt går mycket bättre! Han kan stå i gången utan att få panik, både med sällskap och utan. Han kan...
Svar
6
· Visningar
889
Träning var i kontakt me STC idag för att skaffa ett pass till min pålle, men eftersom han inte har blivit registrerad i deras register (lustigt...
Svar
2
· Visningar
1 102
Senast: kicki71
·
Träning Moderator får flytta tråden om den hamnar fel nu, men det kändes som att den skulle ligga här :o Har en lite fråga angående detta...
2
Svar
26
· Visningar
2 828
Senast: Russin8
·
M
Träning Måste bara få skriva av mig lite... Har haft världens mest jävliga morgon :cry: . Skulle iväg och träna (skulle ridit just nu...
Svar
14
· Visningar
1 181
Senast: mazariin
·
A
Träning okej, nu har jag en annan fråga ang. galoppfattningar. tränare 1 säger till mig när min häst inte tar fattningen ordentligt att jag...
Svar
11
· Visningar
1 033
A
Träning Hej, kan nån hjälpa mig ? min häst är jätte beroende av våra andra 2 hästar, men nu är det så att min häst har ganska dålig rygg, o jag...
Svar
15
· Visningar
1 122
Senast: Inte_Ung
·
Träning Jag började fundera när jag såg att det var frost i gräset när jag gick hem från en kompis sent igår kväll. Hade nog tänkt att låta...
Svar
6
· Visningar
783
Senast: Hera
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama