Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Efter att ha köpt en ny sadel som visade sig vara sned och satte mig till höger så har Novan börjat sätta mig åt det hållet. Sadeln är...
Svar
5
· Visningar
1 164
Senast: Shaggy
·
F
Träning Hejsan! Min kompis häst har en större muskelmassa på höger sida om manken än på vänster borde inte den hästen då gå bättre i höger varv...
Svar
16
· Visningar
2 262
Senast: Asa_S
·
Träning Nu ska vi se om jag lyckas formulera mig. HUR ska denna muskel arbeta under "rätt" ridning? Ska den vara passiv eller ska man se...
Svar
5
· Visningar
2 744
Senast: biffen
·
S
Träning Är det någon som har bra tips på hur man bygger upp hästens bukmuskler på bästa sätt?
2
Svar
28
· Visningar
2 509
Senast: Totola
·
E
Träning Jag undrar bara om npgon här har några br atips på övningar för den unga hästen? Innan jag rider in henne vill jag att hon ska lita på...
Svar
1
· Visningar
641
Senast: opus
·
E
Träning Jag skickade tidigare ett inlägg om min stökiga 1-åring... :devil: Jag undrar nu,( har själv ebb i motivationspåsen...) hur ni, på...
2
Svar
31
· Visningar
2 294
Senast: PeRosa
·
D
Träning Igår hade jag en underbar träning med min unghäst, blir snart 5 år. Igår gick han lugnt och sansat, kunde rida i ca 20 minuter utan...
Svar
18
· Visningar
1 469
·
Träning Har en äldre d-ponny, ha haft henne sen i början av augusti. Allt ha gått bra utom en sak hon stannar alltid på samma ställe när vi ska...
Svar
7
· Visningar
985
Senast: Dundret
·
N
Träning Nu får jag hem mitt hingstföl i slutet av november. Stallägaren (där jag har mina andra hästar) sa att det var ok om jag stallade upp...
Svar
15
· Visningar
1 010
Senast: jezzie-
·
N
Träning min häst har (tror jag) sedan ca en vecka tillbaka kommit på ett nytt sätt att försvara sig från att ta i... :crazy: :confused...
Svar
2
· Visningar
661
Senast: neferra
·
M
Träning Hur ofta tränar ni för instruktör? Vad är målet med träningen? skulle ni vilja rida oftare/mer sällan för instruktör? Vad är det bästa...
Svar
4
· Visningar
760
Senast: Lancet
·
Träning Jag köpte mig en 4åring i juni, hannoveranare. Han är inte så mycket riden. Kan skritt trav och galopp, dock ine i form osv. Lite svårt...
Svar
9
· Visningar
1 147
Senast: Maran
·
Träning Jag och min häst gick omkull förra helgen på en tävling. Veterinären på tävlingsplatsen kollade på knäet två gånger. Svullnaden började...
Svar
2
· Visningar
732
Senast: Murray
·
Träning Min medryttarhäst är en framåt tjej med ganska bra galopp. Hon kan gå riktigt fint, men har en tendens att ramla på bogarna och "rusa...
Svar
6
· Visningar
1 247
B
Träning I juli var jag på en western tävling och strax efter min klass såg jag och några kompisar att en av hästarna som var där, stod uppbunden...
Svar
11
· Visningar
845
Senast: alazzi
·
M
Träning Jag har fått rida en häst på ridskolan som inte har ngn vidare motor. Eftersom det är en ridskolehäst kan jag ju inte påverka den som...
Svar
17
· Visningar
1 650
Senast: Center
·
H
Träning Min delfoderhäst är svårfångad i hagen. Eller att fånga han går ganska lätt. Han kan gå i väg ibland men är ganska lättlurad på det...
Svar
17
· Visningar
907
·
C
Träning Behöver lite hjälp om någon har eller är i samma situation. Jag har ett sto som är varmblodstravare. Har aldrig gått på travet riktigt...
Svar
8
· Visningar
830
Senast: Cinnamie
·
Träning Deppade eller Peppade? Jag tar gärna åt mig lite för mycket tror jag. Men jag vill alltid komma igen o göra bättre ifrån mig/oss.
Svar
19
· Visningar
1 064
Senast: Mariell
·
B
Träning Har ni lätt eller svårt för att rida lätt utan stigbyglar? jag upptäckte igår att trots en hel sommar utan ridning så hade jag ett...
2
Svar
32
· Visningar
4 357
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar