Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

R
Träning Min pålle Reykur har gått tillsammans med diverse olika hästar och det är alltid han som bestämmer. Spelar ingen roll om det är...
Svar
7
· Visningar
923
Träning Hej Har en Shettis som har haft fång så hon knappt kunnat gå. Nu kan jag longera i både skritt, trav och galopp. Vad är bäst för en...
Svar
6
· Visningar
1 365
Senast: TheHunted
·
Träning Lillkillen hämtades ju från betet igår och jag blev bara så stolt. Han har gått på bete sen i Maj o man kan ju kanske tro att de blivit...
Svar
5
· Visningar
780
Senast: linafina
·
U
Träning ja har ridit barbacka så mycket nu att när ja rider med sadeln tycker ja nästan den e mer i vägen. min häst har breddat sej mycke sen...
Svar
11
· Visningar
956
Senast: Immer
·
K
Träning Hej Har ni NH:are några tips hur man får en häst att stå still? Jag har en nordsvensk som jag rider men även tänkt att köra i skogen...
Svar
1
· Visningar
655
Senast: LIA
·
Träning på bra videor/faktaböcker om vad Natural Horsemanship innebär och praktiska övningar? Tack på förhand :bow:!
Svar
9
· Visningar
924
Senast: mallan
·
R
Träning Hört att det finns örter att ge sin häst som har mkt humör..nu tänker jag mest på ston som är vääldigt stoiga! någon som har provat...
Svar
4
· Visningar
823
Senast: Arwyn
·
A
Träning min häst är så olycklig så olycklig i hagen! hon bara står längst ner vid ingången men huvudet lågt öronen åt sidan och bajsar och...
Svar
6
· Visningar
1 104
Senast: Anja586
·
Träning Lilla tösen min börjar sparka och slå så fort du ska lyfta hovarna på henne. Framhovarna börjar gå bättre men bakhovarna är hopplösa...
Svar
6
· Visningar
987
Senast: cardior
·
F
Träning Har sökt på forumet ang problem vid utsläpp, men det verkar bara som en del har problem vid insläpp av hästar istället så jag frågar nu...
Svar
9
· Visningar
1 080
Senast: funlight
·
Träning Tog hem lilla unghingsten från betet igår, släppte honom med mina andra 2 som han gått med innan betet. Men rätt vad det var så började...
Svar
4
· Visningar
844
Senast: Veronika
·
S
Träning Jag och ponnyn har bytt stall, vilket har fört med sig en helt annorlunda terräng än vad vi är vana vid. Speciellt har det för med sig...
Svar
3
· Visningar
1 426
Träning Hur gör ni när ni rider förbi en häst hage som det går hästar i? Själv så skrittar jag alltid. Men förbi min hage hemma både travas...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 157
Senast: dominic
·
S
Träning Hm, läste alldeles nyss en tråd om en som har sin shettis i en longerlina ute, fastbunden i ett staket. Jag höll på svimma. Denna person...
2
Svar
34
· Visningar
2 429
M
Träning Både ni som rider på ridskolans hästar och ni som tränar era egna där... Vad tycker ni är det bästa/sämsta med att rida på ridskola? Nåt...
2
Svar
23
· Visningar
2 328
Senast: Mabuse
·
Träning Behöver lite råd och hjälp nu :) För 3 veckor sedan fick jag hem min första häst, en liten shettis dam på 1.06 :) Hon är underbart...
Svar
3
· Visningar
748
Senast: RebeckaKihlberg
·
E
Träning Jag skulle gärna vilja höra av er andra som äger eller på annat sätt är/har varit i kontakt med arabhästar (unga sådana) hur ni hanterat...
Svar
3
· Visningar
819
Senast: linafina
·
B
Träning Hej vet inte om jag hamlat rätt men men det är så här att jag ska en medryttare på min häst men mina funderingar är om man ska ha nån...
Svar
2
· Visningar
690
Senast: bengall
·
Träning Min 3-åring har nog kommit in i värsta trotsen. Han blev inriden tidigt i våras och har varit jättesnäll tidigare på alla sätt och vis...
Svar
9
· Visningar
1 146
Senast: jojo54
·
Träning Sitter nu och tänker och funderar så det knakar! Nu är det så att undertecknad äntligen ska köpa häst *total lycka* och har sedan ett...
Svar
12
· Visningar
1 347
Senast: e_s_t_e_t
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama