Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Har tyvärr fått inse att det är dags för min gamla ponny att få galoppera på de gröna ängarna. :cry: Men vem kontaktar man för...
Svar
12
· Visningar
1 804
Senast: CaliforniaSwed
·
S
Träning Har ju börjat rida igen efter tretton års uppehåll. Igår gick det verkligen kanonbra, fick hästen att gå ganska fint och det kändes...
Svar
4
· Visningar
797
Senast: *Lena*
·
R
Träning Kändes som det var hög tid för en sådan tråd, då både Ekonomi och Hoppning har varsin tråd som kommit in på det ämnet. Soo tell me how...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
8 245
Senast: jea78
·
P
Träning Någon som läst den boken.....isåfall....vad tyckte du om den?
2
Svar
28
· Visningar
4 358
Senast: Ingrid och Lukas
·
Träning Jag har funderat på att öva Etan på det här med att bli lastad och åka iväg. Det skulle vara bra om man skulle kunna åka till något...
Svar
5
· Visningar
716
Senast: linafina
·
M
Träning Jag kom hem igår med mitt nyköpta vbl sto, 7 år. Är grundinrinden, samt lite westernriden. Det som jag funderade lite på är att hon är...
Svar
8
· Visningar
807
Senast: moaoliver
·
Träning har någon här liksom jag, fått en känsla av att PRE är en häst som är helt olik andra raser? jag börjar nu rida en vacker och högrest...
Svar
2
· Visningar
2 340
Senast: Thelmis
·
Träning nu har jag läst en massa trådar om NH. ska säga att jag inte blivit klokare. vissa trådar säger att man inte ska börja själv och...
Svar
4
· Visningar
962
Senast: Mount Never Rest
·
E
Träning Jag söker svar av er som haft att göra med unghästar? Hur får man kusen att förstå att den skall gå i jämn höjd med en, inte med huvudet...
Svar
5
· Visningar
867
Senast: Luna10
·
Träning Jag HATAR att köra transporten själv :crazy: Det är egentligen inte så mycket själva kördelen, är alltid orolig för att det ska hända...
2
Svar
29
· Visningar
2 149
E
Träning Nejdå är inte så illa som det verkar. Tog över en ponny i höstas som då gått hela sitt korta liv på lösdrift=ohanterad. Detta står även...
Svar
14
· Visningar
1 396
Senast: plutt_fina
·
S
Träning har med förbluffan insett att min nya häst (riden i många år) backar ner i diken för att få sin vilja igenom. Det han vill är att gå...
Svar
15
· Visningar
4 187
Senast: Zirocco_
·
M
Träning Hej alla trogna hästvänner! Jag har en fråga till er, som jag hoppas få svar på: Jag longerar min häst ibland (dock sällan, föredrar...
Svar
7
· Visningar
999
Senast: Leyla
·
L
Träning Var kan man hitta vad det gäller för regler för att ha hästen på lösdrift...ligghallsmått o s v...
Svar
8
· Visningar
954
Senast: Mysaan
·
T
Träning Jag tar tacksamt emot tips hur jag ska bära mig åt med en häst, f.d travare, som aldrig löshoppat förut. Knappt aldrig hoppat med...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: HumleMumlan
·
L
Träning Även om det inte är aktuellt med egen häst nu så är jag nyfiken på er som har småbarn och häst. Hur får ni tiden att gå ihop? Hur hinner...
Svar
17
· Visningar
2 419
I
Träning Vad har man för gerjor på då? rider ej i bett, utan bettlöst.. ska jag ha det, eller repgrimma, vanlig grimma? längd på...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 537
B
Träning Har haft min travare i 3 år nu. . förrut har jag alltid ridit honom med för långa tyglar, utan att veta om det. Jag har suttit korrekt...
2
Svar
21
· Visningar
2 587
Senast: fnorr
·
L
Träning Jag har huvudbry! (Om min tråd är fel, snälla flytta den åt mig, men jag tror den ska vara här) Jag står i valet o kvalet. Jag har...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
15 551
Senast: Sandraa
·
Träning Hur noga är ni med att era hästar får mat vid samma tid varje dag? Själv tycker jag det är viktigt att det inte skiljer så mycket i...
Svar
18
· Visningar
1 254
Senast: SessCa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka