Nybörjare...

Sv: Nybörjare...

efter att ha gått på kryckor i 8 v. så var det aldrig nåt problem sen när man väl satt upp, mer än att kroppen reagerade med följd av ovana muskler :smirk:

Sv: Nybörjare...

Javisst blir entusiasmen i sig snart ett problem, jag och min dotter rider båda en gång i veckan och det kostar väl runt 16 000:-/år plus lite läger och kurser och privatlektioner, totalt över 20 000:-. Skulle vi båda rida 2 gånger i veckan vilket vi vill blir det ju snart 50 000:-/år. Mina lektioner kostar 180:-/tim och hennes 125:-/45 min.
Dottern kan ju bli medryttare när hon blir lite mer rutinerad, själv känner jag än så länge att lektionsridningen passar mig utmärkt, kompletterad med lite privatlektioner. Som vuxenryttare på min nivå är man ju så himla ambitiös, man vill ju bara lära och lära...Jag blir ordentligt besviken de gånger vi rider ut istället för att gneta på ridbanan eller i manegen...fast jag försöker tänka att hästarna mår bra av lite klättrande i skogen. Min enda tvekan inför ridskoleverksamheten är väl att man kan befara att vi som rider på de lägre nivåerna gör en del skada på hästarna, så det känns viktigt att veta att de inte går för många lektioner på en och samma dag. Sett ur den synvinkeln så måste det nog vara dyrt att rida på ridskola, hästarnas välbefinnande kostar ju pengar. Och hur många hundra lektioner var det nu man kunde rida för pengarna det kostar att hålla häst under ett år? Väldigt många ialla fall. Och egen häst är jag inte det minsta sugen på i dagsläget, men jag anar att jag kommer att ändra mig på den punkten...

Liknande trådar

Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 417
Senast: Roxy
·
Ridning Hej! Jag behöver råd från er som har erfarenheter av senskador och igångsättning när hästen stått länge. Min häst som är ett halvblod 15...
Svar
4
· Visningar
809
Senast: Nevermind
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 718
Senast: Freazer
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 300
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama