Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Åskhästen är en jättemysig häst på alla vis och väldigt snäll som hingst. Det stora problemet jag har är att han är så otroligt lyhörd...
Svar
9
· Visningar
1 159
Senast: mystiquex
·
A
Träning vad har ni för åsikter om detta? det finns en JÄÄÄTTE lång och brant backe som tyvärr är asfalt som jag skulle vilja skritta uppför och...
2
Svar
31
· Visningar
5 489
Senast: fälttävlansnörd
·
L
Träning Va på en regiola tävlinga i helgen, i 1.20 så va det en ryttare som tryckte in sporrarna på hästen rejält, efter hans ritt(han va...
Svar
14
· Visningar
1 722
Senast: Hidalgo
·
Träning Jag hjälper en äldre kompis som inte ridit så länge. Hon har en häst som är 7 år och som var inriden när hon köpte den. Men hon har i...
Svar
3
· Visningar
999
D
Träning Har ridit för en ny tränare som har en hel del ideer som går tvärt i mot vad jag har lärt mig tidigare. Han sa att jag skulle vrida...
Svar
11
· Visningar
1 160
M
Träning Hej! Jag har ett varmblodssto på foder som kliver/stryker sig på frambenen när hon blir riden. Jag rider henne med benlindor men idag...
Svar
2
· Visningar
621
Senast: Melinan
·
Träning Hejsan! Har ett litet problem me pållen min, när vi hoppar i höger varv på raksträcka så byter han jämt galopp innan hindret... Om man...
Svar
1
· Visningar
797
T
Träning ponnyn är som sagt halt, hålvägg på bakfoten och får inte belasta den mer än nödvändigt. men det känns så synd om henne att hon bara ska...
Svar
4
· Visningar
706
Senast: Tican
·
S
Träning Vad gör man med en häst som passar i skritten? driver man på så passar den snabbare, eller börjar trava. Passar även i hagen. Att...
Svar
7
· Visningar
1 248
Senast: Totola
·
C
Träning Jag har sedan jag fick hem min nsv unghäst som avvand fölunge (hon är nu drygt 1 år) försökt hantera henne så mkt som möjligt för att...
Svar
1
· Visningar
1 047
Senast: Malinnea
·
G
Träning Vad är det bästa antignag-medlet till staketstolparna i hagen??? Ge mig tips!!! Kan ju även passa på att fråga om bästa anti-gnag...
2
Svar
34
· Visningar
5 020
Senast: cumilur
·
K
Träning Min medryttarhäst ska snart iväg på inridning men borde det inte heta tillridning? :confused: hon kan grunderna dvs framåt, halt...
Svar
1
· Visningar
656
·
Träning Om hästen går runt runt på en volt i hagen, så måste det väl vara ett tecken på att den är extremt rastlös...?! Det är två hästar som...
Svar
12
· Visningar
1 401
Senast: Tess82
·
J
Träning Jag har ett 12-årigt sto som är i det närmaste helt outbildad. Hon är bara skogsriden. Jag är ungefär lika utbildad som hon är, har...
2
Svar
20
· Visningar
3 079
·
Träning Vad kan man göra för övningar för att stärka de muskler hästen använder vid galopp, UTAN att galloppera??? Har en travare som förstår...
Svar
10
· Visningar
1 176
Senast: panzy
·
S
Träning alla NH fantaster, ska man longera hästen eller har det negativ påverkan på häst o människa relation? o så sliter det ju oxå mkt på...
Svar
17
· Visningar
1 267
Senast: crux_ansata
·
C
Träning Knott problem!!! Finns de nån som har en bra huskur som funkar mot dom små otäckingarna? Har en liten arab som är super känslig mot både...
Svar
4
· Visningar
934
Senast: Egonson
·
Träning Någon som har erfarenhet av att importera P.R.E från Spanien (Malaga). Hur klara hästen foder och miljöomställning? Hur får man kontakt...
Svar
9
· Visningar
2 195
Senast: strega
·
K
Träning Hur är de med ni som är vuxna och har shettis som sällskap till eran stora häst. Låter ni den lille bara stå eller håller ni den igång?
Svar
15
· Visningar
1 302
Senast: Chivita
·
J
Träning ska ta över en travare för att han ska tagga ner och ha en chans att bli mer "häst", så vill jag ha tag ett ställe för honom där han...
Svar
6
· Visningar
855
Senast: Yrja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Avstå jobbresor
  • Black Friday
  • Husköpstråden del 3

Hund, Katt, Andra Djur