Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

A
Träning kan nån hjälpa mig med hur avståndet ska vara? det är uphöjda cavaletti bommar som jag tänkt trava över för att få henne att ta lite...
Svar
1
· Visningar
2 757
Senast: Totola
·
Träning Jag rider ett varmblod som precis håller på att sättas igång ordentligt efter bete + skada. Jag har precis börjat att galoppera henne...
Svar
5
· Visningar
874
Senast: Totola
·
G
Träning Hej..Undrar om någon har lite tipps om hur man ska rida sin unghäst så hästen blir stabil i gången och inte så vinglig. TACK :bow:
Svar
4
· Visningar
957
Senast: gaviscon
·
C
Träning Jag har sedan jag fick hem min nsv unghäst som avvand fölunge (hon är nu drygt 1 år) försökt hantera henne så mkt som möjligt för att...
2
Svar
21
· Visningar
2 206
Senast: cafu
·
Träning Min ettåring håller på att krypa ur skinnet. Hon kom till mig för 1½ vecka sedan så jag har mest ägnat mig åt att lära känna henne. Så...
Svar
2
· Visningar
659
Senast: Mysaan
·
Träning Jag är en sådan som planerar det mesta i detalj väldigt långt tid i förväg. Blir inte så stressad då men om det sker avvikelser från...
Svar
13
· Visningar
906
Senast: lil-sis
·
C
Träning Vad ska jag göra med min unghäst som tappar balansen och lägger sig ner när jag ska kratsa hennes hovar :confused: Jag vågar inte...
Svar
3
· Visningar
842
Senast: Mia_R
·
K
Träning Min häst är som sagt väldigt speciell........ Lite av en "pissmärr" kan man väl säga. Nu hände det igår igen, hon bet mig! Detta har...
Svar
5
· Visningar
1 129
Senast: e_s_t_e_t
·
Träning Hej! Jag har tidigare skrivit här på forumet om vår inackordering som har betett sig märkligt, haft konstiga symptom osv. Vill först...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 987
Senast: e_s_t_e_t
·
Träning har ridit barbacka på min häst sen den kom hem, i snart 2 veckor. Förrutom 15 minuter då jag provred en sadel. Har hittat en sadel som...
Svar
1
· Visningar
652
Senast: imse
·
Träning Hur gör man för att få det?? Är hos tränaren i USA nu och mina underskänklar är ett av dom större problemen vi har förtillfället...
Svar
2
· Visningar
689
Senast: lizan
·
A
Träning Hej! Har en liten fråga till er. Min valack är en väldigt skör häst som fått mkt pryl i sitt liv och har därför väldigt svårt att lita...
Svar
9
· Visningar
1 266
Senast: anny
·
C
Träning Vet inte om det här passar in här men det har att göra med hur du arbetar i stallet... Eftersom man gör allt åt samma håll jämt...
Svar
4
· Visningar
1 114
Senast: Madeleine Nilsson
·
S
Träning hej jag har en unghäst som är fyra år och är importerad från Tyskland. Vad vi vet har han aldrig hoppat. vi har övat lite bommar men...
Svar
6
· Visningar
910
Senast: missen
·
Träning HJÄLP!!!Hon är en ganska grov TINKER på ca 160cm, 3 år... I fredags blev min häst såld. men för andra gången trots att veterinären var...
Svar
14
· Visningar
2 772
Senast: Welsh
·
A
Träning Hej! Har nyligen blivit medryttare på en 20 årig Nordsvensk, helmysig och tycker om att få komma ut. Men hon har inte gått sen i våras...
Svar
13
· Visningar
1 058
Senast: _Aniara_
·
E
Träning Jag är så arg! Iförrgår släppte de ut min Vallack (som tror att han är hingst fast han är 12 år :angel: ) med 5 brunstiga ston utan...
Svar
9
· Visningar
1 144
Senast: Görel
·
K
Träning hej hej.. jag vet ej vad NH står för vet någon annan det? Tacksam för svar! :D
Svar
1
· Visningar
657
Senast: littL flower
·
C
Träning Vad anser du vara "hårt underlag"? Travar du på grusväg tex, eller endast på mjuka skogsstigar? Vore roligt att höra hur andra tänker...
Svar
12
· Visningar
2 134
Träning Huga, min mage pirrar så jag knappt kan äta. På lördag morgon sla vi åka till Linköping och hämta hem våran shettis, Fänlids Cornelia...
Svar
6
· Visningar
704
Senast: Mount Never Rest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama