Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

W
Träning Jag skulle vilja ha reda på hur ni har det som har hästar inhyrda..... Regler, Priser (vadsom ingår), service mm. Sedan vore det kul...
2
Svar
21
· Visningar
1 749
Senast: Lundby_love
·
Träning Vår 3-åring blir helt hysterisk av att vara ensam i stallet. Eftersom vi bara har 2 hästar händer det ju ganska ofta att han får var...
Svar
8
· Visningar
1 133
Senast: Tölva
·
S
Träning hej jag har en sköthäst som är jätte jobbig att ta i hagen. tänkte att ja ska longera han nu istället för att rida lite, tänkte att han...
Svar
11
· Visningar
980
Senast: kimsan
·
S
Träning Min häst gäspar ofta när jag pysslar med henne. Är det ett tecken på välbehag?
2
Svar
29
· Visningar
6 134
Senast: Mirre
·
Träning gick i tankar idag på jobb om man kanske skulle haft en kanin i en av boxarna härhemma när här blir klart. har ni några erfarenheter av...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 799
Senast: Tomaten
·
Träning Är det någon här som vet eller har erfarenhet av hur man fraktar en häst med båt? Funderar också på hur är jobbigt för hästen...
Svar
2
· Visningar
968
Senast: Ramona
·
C
Träning Hej: jag har en busig eller galen häst det beror på hur man ser de som.. Och nu är de snart ingen som vågar rida den förutom jag och jag...
Svar
4
· Visningar
849
Senast: CrazyMia
·
L
Träning Har två stora hästar i en hage, hästarna går ute hela dagarna och står i stallet på natten. Nu är det så att det var andra gången på två...
Svar
4
· Visningar
980
Senast: linda746
·
Träning Min häst är inte glad! Det är något som stör honom. Det har ju gått så himla bra fram tills för ca 3 veckor sedan och det har sakta...
Svar
5
· Visningar
1 227
Senast: hallå
·
R
Träning Jag har sett när jag är runt och kollar på andra hästar när de rids, att ryttarna smäller på med spöet när de ska; gå från skritt...
Svar
16
· Visningar
1 174
Senast: Reebok
·
Träning undrar om det är möjligt att träna upp ett enskilt bakben (om hästen visar sig vara olika musklad/tränad i just det benet) vilka...
Svar
11
· Visningar
2 782
Senast: SusieQ
·
P
Träning För snart ett år sedan lånade jag hem ett halvblodssto av en släkting till mig. Då var hon 6 år. Precis innan jag fick hem henne så háde...
Svar
4
· Visningar
991
Senast: pyttanki
·
Träning Känner bara att jag måste skriva av mej lite av min frustration... När jag för ett tag sedan, ungefär 3 månader insåg att nu hade jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 329
Senast: Aliche
·
Träning Någon som har några bra tips på hur man kan få på en häst som inte alls tycker om att gå på transporten på ett snabbt och smidigt sätt...
2
Svar
35
· Visningar
1 911
Senast: CaliforniaSwed
·
H
Träning Många av dom frågor som återkommande ställs här kan ni få svar på genom att se Monty Roberts vid sitt nästa Sverigebesök våren 06-...
Svar
14
· Visningar
1 106
Senast: hovis
·
Träning Nån som har några tips på hur man får in en häst i transporten som inte ens går på när den fått tre sprutor lugnande och fem personer...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 902
C
Träning hejsan! jo jag skulle villa rida in en häst nån gång... men jag har ju aldrig jort det förut och vill bara veta hur man gör! det kan ju...
Svar
18
· Visningar
1 770
Senast: shampiz
·
M
Träning Hej. Jag har en varmblods hingst på 12 år som jag haft sen i höstas. Han har har varit riden sen han var drygt 3. Problemet är att så...
Svar
7
· Visningar
1 134
Senast: allroundhästarna
·
M
Träning Förbannad så in i #¤##&#)& nu när jag kom hem och kände att jag måste få skriva av mig, det första inlägg jag ser är från Nehalennia som...
8 9 10
Svar
199
· Visningar
15 652
Träning Hejsan allihop! Jag har haft min pony ute på foder i fyra år. jag fick henne när jag var nio och nu är 21. hon blev inte så bra skött...
2
Svar
28
· Visningar
7 121
Senast: Tolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar