häst och kanin

Sv: häst och kanin

Min Nordis puffade hö till kaninen med mulen. Så sött.
:angel:

Jag skulle dock aldrig våga låta en kanin vara i samma box om hästen står i halm. Min Nordis stod i spån när hon hade löst skuttande kanin i stallet.

Min kompis i stallet hade en kanin inne i boxen tillsammans med sin ponny, boxen var ganska liten så tillsist blev den platt:cry: Hon köpte en ny och denna kanin skrev av rädsla, så hon bytte till en störra box och där gick det bra:smirk: Man avgör själv om man vågar riskera sin söta lilla kanin:love:

asså...visst om kaninen är kompis med hästen o så o att dom trivs så bra ihop..men hur kan man säga att de e värt de även om hästen trampar kaninen?
tänk om kaninen inte dör direkt utan ligger där o lider hela natten..inte direkt nåt värdigt slut på de livet för kaninen.
skulle aldri riskera de med min egna kanin.
tycker katter är mycke bättre som sällskap åt hästar idåfall.

Visst funkar det att ha kanin i boxen. Egen erfarenhet har visat det. Men det beror på hur hästen är och hur kaninen är. jag har aldrig råkat ut för att kaninen har varit platt. MEN det kan hända att en liten katt smiter in och tar kaninen. MEn det hände inte i mitt stall. eller jo det gjorde det. men hästen sparkade ihjäl katten för att den attackerade sin vän. Det tyckte ja var bra. men synd om katten. :crazy:

Du kan ju alltid se hur hästen reagera om du släpper in kaninen i boxen på dagtid. Du kommer att märka direkt om det inte funkar. men jag skulle hellre rekomendera att du skaffar en stallkatt som sällskap ist. eftersom den håller stallet rent ifrån möss och den kan hoppa undan om hästen rör på sig. (eller ja, dvs om hästen inte är förbannad)

Men mest att rekomendera är en hästkompis. Har du inte råd med en stor så varför inte skaffa en liten shettis? du kan ju alltid köra den om du är för lång.

Lycka till!

Alltså att diskutieramed dig nu är väldigt onödig. Jag har redan lagt fram att jag tycker det är värt det med alla risker i åtanke. Kanin lever loppan, hästen är nöjd och glad. Sen ska alla dö och olyckor kan hända som gör att slutet inte blir direkt värdigt men sådant råder man inte över, vare sig det är en burkanin eller kanin i box.

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
540
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Jag träffade på en bekant i dag, och vi började prata om hästhållning eftersom vi har köpt gård och planerar för att ha hästar hemma...
13 14 15
Svar
283
· Visningar
14 214
Senast: MML
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 458
Senast: tanten
·
Övr. Djur Hej. Har två kaniner som jag har svårt att lyckas klippa klorna på. Vet att man kan åka till en del zoobutiker etc. för hjälp med detta...
Svar
4
· Visningar
999
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama