underbart eller frustrerande att köpa häst?!

Sv: underbart eller frustrerande att köpa häst?!

Just att vänta på vet.besiktn eller när den inte går igenom är det värsta! SÅ var det med den förra hästen jag kollade på allt var bestämt och jag var verkligen intsälld på henne men så gick hon inte igenom utan blev istället i princip utdömd av vet.
Känns så hemskt när allting bara faller ihop när man glatt sig och längtata..

Därför håller jag alla fingrar och tår jag har nu ist :smirk:

WEEE

Pratade precis me hästägaren och hon gick igenom besiktn utan anmärkning! *lycka*

Så nu ska vi dit imorn!

:love: :love: :love: :love:

:banana: :banana: :banana: :banana:

:bump: :bump: :bump: :bump:

Jag är nog mer tvärtom, jag hittar titt som tätt hästar jag vill ha....:d

det finns ingen andledning att provrida 100 hästar för att hitta sin favorite. Leta efter en häst som inte haft några större skador, och som har lite att lära ut . Hästen behöver inte vara dyr för att ni ska ha kul ihop. Innan du åker och provrider, så tänker du igenom på saker som du ska känna efter men medan du rider, och studerar hästen. Man ska tänka kritiskt när man provrider en häst, men man måste ha överseende med vissa saker. Det tar tid att lära känna en häst och det kan inte gå perfekt första gången. Om allt känns bra och du känner att hästen och du kommer överens , så finns det ingen andledning att provrida 99 st till, och vänta på att den "felfria" hästen ska komma. Det gör den aldrig. Den felfria hästen kommer först efter många år av arbete svett och glädje tilsammans.

DET SKA VARA UNDERBART ATT KÖPA HÄST, INTE FRUSTRERANDE.
//lycka till

Hör och häpna!
Här sitter jag med köpekontraktet i handen!
Hon är nu officiellt min :D :D :D :D :D :D

Var bara tvungen att del amed mig av min glädje!!
:love: :love: :love:

haha i will i will when idiotkameran bestämde ju sig såklart tidag av alla dagar att batteriet inte skulle funka men i nästa vecka loooovar ja :D

Vad roligt att di hittat en häst. :D Grattis.

Själv var jag med en väninna och hjälpte till. Jag var med som testryttare. Vi ville ha en lättriden häst så min väninna kunde koncentrera sig på sin ridning. Samt att man skulle kunna rida ut på den själv.
Första hästen red jjag hela 20m innan den halvreser sig och vill vända opm för kompisen var kvar inne i stallet och då red jag batra i hagen. Ingt köp där inte :smirk:
Ibland blir man så trött på folk.

Jag tror aldrig jag har varit så konstant nervös i två veckor som dom här första *skratt* hela tiden oroat mig när jag åker att jag glömt nånting, eller att jag inte kollat allting eller.. eller... haha men det börjar ju bli bättre nu..

tyvärr har jag varit sjuk sen i torsdas fick 39,5 i feber som inte gick ner förrän igår, aldrig varit så borta i hela mitt liv hade dessutom en av dom värsta halsfluss läkaren hade sett *oops* såg ut som bandybollar i halsen *överdriver INTE* men imorn ska ja ut till bebisen fullproppad med antibiotika *jag inte hon* tur att man har underbara stallägare som kunde ta hand om henne åt mig vet inte vad jag hade gjort annars..:bow:

men men i januari tar dom bort halsmandlarna så då slipper ja det här mer *har haft det av å till sen ja va liten*

Tänkte jag skulle ta mig en skogstur för första gången i veckan, längatr efter å rida ut så jag an dö, vissy är det roligt å ha ett ridhus men rida ut e d som jag verkligen älskar! får se om jag kan hitta nån som kan guida mig runt lite e ju så fint där :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 331
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
8 668
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 692
Senast: Blyger
·
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 091
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar