Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

D
Träning Har tittat runt lite på olika trådar, och så fort någon har något problem av något slag så får personen tipset att bli mjukare i...
2
Svar
24
· Visningar
2 926
Senast: pascalle
·
M
Träning Hur har Ni era hästar installade? Hemma, eller inhyrd i annat stall. Skulle vara intressant att höra hur det fungerar för Er som har Er...
Svar
12
· Visningar
974
Senast: linafina
·
L
Träning Min d Ponny stegrar sig och sparkar bakut å bockar. det är verkligen jätte jobbigt eftersom man blir skrämd. jag rider me chabong. men...
Svar
7
· Visningar
983
Senast: Lejonelle
·
D
Träning Jag skulle behöva lite tips på övningar som bygger upp hästens benmuskler! Min häst har lätt för att vricka sig, och att stärka muskler...
Svar
3
· Visningar
803
Senast: bengall
·
D
Träning Är det någon som har några bra boktips att ge mig om Unghästens utbildning? Som tar upp typ longering, insittning, ridning, övningar...
Svar
4
· Visningar
1 452
L
Träning Jag skrev en tråd för ett tag sen om att lägga på täcke över vinterpälsen.. Och då sa ni att det inte var bra att göra det för då hade...
Svar
11
· Visningar
769
Senast: Lillajag88
·
B
Träning Jag har jättestora problem med min balans. De är alltså inte bara när jag rider utan jag har verkligen URKASS balans. Jag kan alltså stå...
Svar
9
· Visningar
1 138
Senast: jezzie-
·
M
Träning Hejsan. Ibland när jag ska leda min ponny ut och in ur hagen och in i stallet så följer han inte efter mig. Han bara ställer sig och...
Svar
6
· Visningar
632
Träning vad ska ja göra? :( Orkar snart inte me henne mer, hon bockar nästan av mig varje gång vi rider (trav o galopp) o ja vet inte va ja...
2
Svar
21
· Visningar
2 157
Senast: Linn3a
·
T
Träning Är medryttare på ny häst. Har hållt på ungefär 6 veckor. Hästen har en trasslig historia bakom sig och har periodvis varit riktigt...
Svar
10
· Visningar
1 576
A
Träning Hej, har trådar inne på Hästhanteringsidan men tänkte kolla om det finns fler tips att hämta här.... Har just fått hem en snart 2 år...
2
Svar
22
· Visningar
4 946
Senast: Snuffsan
·
N
Träning Hej till er alla.Jag undrar om man kan se eller känna på en häst att den är på väg att sparka ut bakåt eller bocka när man sitter på...
Svar
19
· Visningar
1 456
Senast: orcide
·
L
Träning Visste inte vad jag skulle lägga den här tråden. Nu undrar jag bara om det finns några studier på hästens beteende då det gäller nya o...
Svar
5
· Visningar
1 148
Senast: carinaso
·
Träning För ett tag sen var här en tråd ang. att folk travar/galopperar förbi hagar med hästar i. Min fråga är nu; hur rider man förbi en hage...
Svar
7
· Visningar
1 253
Senast: Chili
·
Träning Hej hopp! Har en helmysig "sköthäst" eller vad man ska kalla det. Eftersom hans matte fått barn så har han stått en längre tid...
Svar
3
· Visningar
748
Senast: Matiz
·
R
Träning Hej! Jag har ett varmblod som aldrig varit i ett ridhus innan... På söndag ska jah tävla hoppning på 50 cm i ett ridhus. Brukar...
Svar
10
· Visningar
940
Träning ...ska byta stall nästa vecka, och jag börjar bli så nervös över att han inte ska trivas :crazy: nu går han med fyra andra valacker...
Svar
1
· Visningar
748
Senast: Dressyrfantasten
·
L
Träning Vet ej om denna tråd ligger rätt, men hoppas det! Har läst gamla trådar om lösdrift med hittar inte riktigt det jag söker... Har...
2
Svar
31
· Visningar
2 893
Senast: linabergmer
·
G
Träning Jag har ett kallblodstravarsto som jag precis köpt (känner nog igen det från tidigare trådar) Hon har ett något märkligt beteende som...
Svar
6
· Visningar
931
Senast: Glorfindel
·
Träning Hej.. Jag har ett (för mig) nytt problem som många kanske skulle kalla för "Lyxproblem".. Den bortskämda i det här fallet skulle vara...
Svar
7
· Visningar
1 094
Senast: CaliforniaSwed
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama