Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Hejsan hejsan! Har på sistonde mer o mer börjat intressera mig för NH, gillar tankesättet mkt, men har i princip ingen kunskap. Tänkte...
Svar
4
· Visningar
741
Senast: Belliz
·
Träning Min häst fick två mindre planerade semesterveckor nu pga massor i skolan och att jag åkte bort några dagar. Skulle rida idag igen och...
Svar
8
· Visningar
1 062
Senast: nexxa
·
E
Träning Jag har haft min häst i ett ½ år. När jag fick honom hade han i 3 år mest bara gått, blivit riden ca 1-2 dagar i veckan (han är 12 år)...
Svar
6
· Visningar
867
Senast: ejn
·
N
Träning Vad tycker ni? Vad är den bästa lösningen sett från hästens behov? En häst som står i en mindre hage (rasthage, grus/lera) från...
2
Svar
22
· Visningar
2 456
Senast: wrangler
·
Träning Hur länge har ni era föl lösa, till exempel in och ut från hagen, och på uteritter och så vidare? Min lille är fem månader nu och han...
2
Svar
20
· Visningar
2 093
Senast: amkm
·
L
Träning Nu, måste ha tips på bra NH böcker med övningar etc. :):)
Svar
3
· Visningar
737
Senast: lemonadsaft
·
L
Träning ska köpa en val-02 alltså fyller han fyra efter nyår. undrar hur ni skulle göra med inridning, viloperioder mm? nån som har tips? nån...
Svar
3
· Visningar
875
Senast: gladys
·
M
Träning Jag sitter här på msn och diskuterar hästar med en av mina kompisar. Jag hörde om hon skulle vara med på dressyrlektionen idag (det har...
Svar
19
· Visningar
1 537
Senast: EmmaJo
·
Träning Kan man lasta ur en häst baklänges i en transport med fronturlastning? :o Är fronturlastning bra eller dåligt? Har "råkat" hyra ett...
Svar
11
· Visningar
1 160
Senast: SassesCarloz
·
T
Träning Hur gammal ska hästen vara innan det är ok att åka iväg på kurser och träningar i NH hantering?
Svar
9
· Visningar
989
Senast: marijaa
·
Träning En häst av fyra i stallet vet verkligen inte hur man beter sig! Inte heller bryr sig någon annan om det, de låter henne få som hon...
Svar
14
· Visningar
1 074
Senast: B&B
·
T
Träning Började köra lite övningar med en häst i stallet idag. Det funkade ganska bra att stanna och gå och flytta åt sidorna, men när jag...
Svar
14
· Visningar
1 157
Senast: Egonson
·
Träning ..skrev en tråd tidigare om min ängsliga häst.. måste få spinna vidare. Efter att han har stått i 2 v (i stoor hage med många...
Svar
11
· Visningar
1 147
Senast: malinsky
·
Träning Min häst står granne med en halvblodsherre som både krubbiter och väver. Kan detta påverka min häst negativt?
2
Svar
37
· Visningar
2 210
Senast: ann80
·
B
Träning Hej Har ett sto på sju år som på den senaste tiden "flippat ut" lite. har länge skyllt det på att hon är ett sto, men nu börjar jag...
Svar
4
· Visningar
811
Senast: Losse_98
·
M
Träning Hej. Jag har en häst som är ganska tittig och "feg", speciellt när jag rider ut så ska det "stannas" lite här och där. Jag själv...
2
Svar
22
· Visningar
1 841
Senast: mårran
·
S
Träning hur transporterar du din häst? med eller utan mellanvägg, strö eller inte? lös eller uppbunden? träns eller grimma? vilka skydd?
4 5 6
Svar
118
· Visningar
6 425
Senast: mårran
·
M
Träning Hejsan Jag har ett Connemara som inte vill gå. Han bara stannar och står stilla. Sedan får man hoppa av och gå med honom och sedan rida...
2
Svar
21
· Visningar
2 068
Senast: Moja
·
Träning vad har ni lärt era hästar med hjälp av klicker? och hur gick ni till väga? (berätta bara lite kort) hur länge har ni arbetat med...
Svar
5
· Visningar
836
Senast: esther
·
M
Träning Tyvärr lade jag inte ner sån stor energi på dressyrlktioner vilket jag får äta upp nu när travaren är under utbildning. Min darling...
Svar
4
· Visningar
999
Senast: Rumpnissen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama