Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Så har man avverkat sin första AR träning och fått riktig mersmak + en trolig träningsverk i morgon :D Dagens träning gick ut på att...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 246
Senast: Ewa
·
Ridning Har hamnat i en diskussion med en vän om hur man rider galoppombyten. Kan ni berätta hur ni gör och hur ni tänker inför bytet?
Svar
18
· Visningar
1 675
Senast: Gripen
·
P
Ridning Igår hade jag min första AR-lektion! Jag har som jag tidigare skrivit en 5 årig arabkille som absolut inte vuxit klart än och som är...
Svar
2
· Visningar
1 148
Senast: montgomery
·
Ridning Tycker att barocken verkar intressant, men vi kan inget...inte ens klassisk dressyr :o Varför ska hästen söka sig framåt och neråt? Min...
Svar
1
· Visningar
1 052
Senast: svea
·
S
Ridning Har ni några bra tips på att lära in galoppfattningar på ett bra sätt, förberedande arbete, sits osv? Mitt halvblod fattar "hyffsad"...
2
Svar
20
· Visningar
2 845
Senast: Uddi
·
Z
Ridning AR-ryttare är ju "kända" för att inte rida skänkelvikning. Så jag tänkte härma Djurjouren lite :) efter en mindre litteraturstudie av...
Svar
11
· Visningar
2 204
Senast: Zora
·
G
Ridning Hej! Äntligen har det fungerat med inloggning och grejer, så nu är är jag här! Jag har nyligen kommit i kontakt med barockridning, och...
Svar
3
· Visningar
994
Senast: Guapa
·
Ridning Tänkte att det kunde vara intressant att diskutera problematiken kring det här med uppvisningar, och ge varandra tips om hur man får...
Svar
9
· Visningar
1 508
Senast: NobleArt
·
J
Ridning Kan någon lättfattligt beskriva för mig hur man ska gå tillväga när man arbetar hästen vid hand, vilka fördelar det har, varför man gör...
Svar
11
· Visningar
1 404
Senast: emindy
·
Z
Ridning Tjenare! Jag funderar lite på er tävlingsryttare här som också rider barock, speciellt då hoppryttarna. Hur kombinerar ni detta? Rider...
Svar
5
· Visningar
1 120
Senast: Zonya
·
Ridning Exakt hur är era hjälper för öppna? Och de fel som blir hur korrigerar ni de? Och vilka kännetecken känt från hästryggen letar ni efter...
Svar
10
· Visningar
2 004
Senast: Djurjouren
·
Ridning hej! Nu ska jag våga skriva en alldeles egen tråd. Idag när jag tränade gick det alldeles ovanligt bra och vi lyckades med något jag nog...
Svar
17
· Visningar
1 517
Senast: emindy
·
Ridning Har tidigare ridit vanlig klassisk ridning och efter det en del islandshästridning. Nu har jag haft ett par års uppheåll från hästa p g...
Svar
4
· Visningar
1 145
Senast: gadriel
·
W
Ridning Min lilla pålle verkar trivas med långa tyglar nu och tar gärna tillbaka dem om jag försöker korta upp dem aldrig så lite. Det går bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 918
Senast: wennstrom
·
Ridning Jag måste erkänna, jag förstår inte varför ett flertal av er som är här på forumet nödvändigtvis måste ha en så tråkig attityd? Det...
2
Svar
31
· Visningar
3 074
Senast: Mona
·
Ridning Jag har sett några barockryttare i en märklig (enligt mig) sits. Man sitter/står framåtlutad och guppar i stigbyglarna. :bump: Ser...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 766
Senast: true_blue
·
S
Ridning Är det fler än Svea som arbetar sina shettisar vid hand/på långa tyglar? Någon gång när allt har ordnat upp sig och en gård är...
Svar
12
· Visningar
1 526
Senast: Spider84
·
J
Ridning Ursækta kan inte så mycket om barock. Går barock ridning ut på att man ska rida sin hæst med sporrar och stångbett? Jag såg galan i...
Svar
7
· Visningar
1 230
Senast: svea
·
P
Ridning Jo...nu har jag varit på kurs...och tycker att det här med akademisk ridning verkar vara en grej som passar mig och min femåriga...
Svar
3
· Visningar
983
Senast: aker
·
P
Ridning Läser just i en artikel i Hästfynd om Julio Borba, beridare vid Portugisiska Ridskolan. Han säger så här: - Jag rider enligt Bauchers...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 139
Senast: true_blue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar