Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Rider en 12årig D-ponny som större delen av sitt liv har varit skogsmulle och bara gått dressyr för "husbehov". Vårat största problem...
Svar
6
· Visningar
996
Senast: Spider84
·
A
Ridning Igår när jag red fick jag en sån där superupplevelse! Pållen blev vid ett par tillfällen fullständigt totalt ridbar! Ryggen kom upp och...
Svar
1
· Visningar
932
Senast: strega
·
Ridning Hmm.. Enda jag hört om arbete från marken är av Svea och Spider här.. Som någon kanske vet så är min häst förl iten för mig att rida...
Svar
15
· Visningar
1 379
Senast: lill_flesky
·
Ridning Jag har precis börjat med barockridning på en häst som är lika grön som jag (Han är skogsriden innan). Nu rider vi på långa tyglar i...
Svar
1
· Visningar
1 083
Senast: Jessica
·
Ridning Bör man börja med böjningen vid hand med tygalr eller vid longeringen? Simpel och kort fråga för att komma fråm mig;)
Svar
6
· Visningar
1 134
Senast: evis
·
S
Ridning Jag får hem min shettisvallack snart och hade tänkt träna barock med den så småningom när jag tömkör. Vad ska man tänka på i början...
Svar
5
· Visningar
1 184
Senast: Antti
·
A
Ridning Nu snackar vi springa innan jag ens kan skritta, men hur fattar ni galopp? Och hur rider ni i galoppen (med tanke på...
Svar
15
· Visningar
1 584
Senast: Shasta
·
G
Ridning Jag undrar vad det är som man inom barockridningen kallar "skolgalopp"? Är detta helt enkelt samlad galopp? Jag har också hört...
Svar
10
· Visningar
1 383
Senast: psychogrrl
·
C
Ridning Nu vill jag inte ha en massa svar om att, lär dig rida osv. Men hur gör man för att få hästen att gå i en bra form, alltså att den...
2
Svar
21
· Visningar
2 615
Senast: concierge
·
A
Ridning Jag har en unghäst, han blir 4 år i sommar, som jag har "tränat" sen han var liten, vi har promenerat, gått bland och över "farliga"...
Svar
11
· Visningar
1 281
Senast: annan
·
Ridning Är det nån som kan förstå följande som är sagt av våran ridklubbs ridskolechef/ridlärare till en elev som jag känner: Hon ska rida med...
Svar
1
· Visningar
942
·
Ridning eller något ;) Kom på lite kul grejor ute med lillhästen i gärna och vill gärna ha er syn på saken... Vi står still och jag ber henne...
Svar
5
· Visningar
1 097
Ridning Ska man lära en liten häst att gå undan när man lägger tygeln mot halsen? Är det viktigaste isf att hon flyttar framdelen och inte...
Svar
13
· Visningar
1 402
Senast: Novelette
·
J
Ridning Varför är vi SÅ avslappnade med tanken på ett stångbett? Jag förstår att det fungerar jättebra och fyller en viktig funktion för en...
12 13 14
Svar
264
· Visningar
18 034
Senast: wennstrom
·
E
Ridning Är det någon som har läst boken "Schooling horses in-hand, for suppling and collection" av författaren Richard Hinrich? Är det en bra...
Svar
9
· Visningar
1 129
Senast: Fideli
·
I
Ridning Hejsan! Jag undrar vad som skiljer barcok från s.k "klassisk dressyr?" Är helt oerfaren inom detta men är lite nyfiken!
Svar
2
· Visningar
1 137
Senast: Iida
·
P
Ridning Hej Jag fösöker och försöker men hur jag än gör sitter jag framåtlutad på hästen. Det underlättar ju inte heller att jag bara har en...
Svar
4
· Visningar
1 501
Senast: Raeman
·
Ridning Första \"träningen\" *hihi* Måste bara skriva om min lilla lilla häst ;) Vi har vart ute och promenerat nån gång förra veckan sedan...
Svar
1
· Visningar
858
·
Ridning Måste få fråga... Jag har nosat på, inte mer, AR. Har just gått kurs i kroppskännedom för ryttare, det handlar alltså om vad ryttarens...
2
Svar
21
· Visningar
1 959
Senast: HEXE
·
Ridning Tigrering (prickighäst) var, som jag förstått det, en innefärg under barocken. Någon som studerat ämnet lite mer och kanske kan redogöra...
2
Svar
34
· Visningar
4 063
Senast: HEXE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar