Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning mjaha.. då har man ju nästan lovat bort sig för att göra en liten uppvisning. Det kommer handla om en spegelritt och nu så är det kaos...
Svar
14
· Visningar
1 685
Senast: Chevaleresse
·
F
Ridning Åhhh vad det är kul alltså!! Med Hille fick jag öva på skolgaloppen, jag blev glatt överraskad när han liksom gör det av sig självt...
Svar
2
· Visningar
1 204
Senast: fio
·
B
Ridning Att använda AR som \"bas\" för hoppningen ? Jag har funderar lite kring det här med akademisk ridning, barock, klassiskt eller vad det...
Svar
12
· Visningar
1 903
Senast: Spider84
·
S
Ridning När ni har tränat AR med era hästar, brukar ni göra något mer efteråt, typ rida ut i skogen, eller tycker ni det blir för mycket? Jag...
Svar
13
· Visningar
1 244
Senast: Jessica
·
T
Ridning Har ni några tips på hur man kan få hästen att lyssna bakåt? Han är väldigt lätt att styra, öka, och ja, göra vad som helst med, MEN han...
Svar
12
· Visningar
1 259
Senast: Tilly
·
K
Ridning Hejsan, jag är en novis både var det gäller detta forum och AK. Jag har dock sedan en tid tillbaka varit en relativt flitig läsare här...
Svar
4
· Visningar
1 025
Senast: Rikkan
·
F
Ridning brukar det ju heta bland dressyrfolket. NU skall jag dock skryta jädrigt mkt här. Jag var på programridning igår för en av våra mest...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 139
Senast: josse
·
N
Ridning Kan det vara möjligt att få se på bilder där framåt, nedåt är tillräckligt att jämföra med "när en häst går på bogarna".Inbillar mej att...
2
Svar
23
· Visningar
2 914
Senast: Frida_s
·
Y
Ridning Vad menas med det egentligen? Jag har läst Akademisk ridkonst och ridning på kandar och en hel del här på forumet. Och inte lyckats bli...
Svar
13
· Visningar
1 464
Senast: true_blue
·
F
Ridning ....vad är igentligen skillnaden?? vad är skillnaden mellan det som man rider på spanska ridskolan och AR, tex??? snälla förklara...
Svar
13
· Visningar
2 074
Senast: Flyger
·
Ridning Jo. Kanske är det så man gör :rofl:
Svar
8
· Visningar
1 300
Senast: hellas
·
Ridning att få tag på en medryttare som rider AR. :confused: Måste tyvärr skaffa mig en ny medryttare och det bästa vore om red åt det hållet...
2
Svar
26
· Visningar
2 321
Senast: Alzao
·
B
Ridning Har ridit AR med min varmblodsvalack runt ett halvår nu. Han har ökat i kondition och vi har travat relativt länge nu. Men, i kort trav...
Svar
6
· Visningar
1 616
Senast: mega
·
W
Ridning Hur \"bygga om\" en travare? Hej, nu på sidan. Har en travvalack på 12 år, som jag skulle vilja bygga om till ridhäst. Han har stått på...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
6 522
Senast: Fifflan
·
L
Ridning Jag var på BB-kurs i helgen, och fick massor med inspiration och saker att tänka på. Jag skulle vilja tacka er Bukefalister som var med...
2
Svar
23
· Visningar
2 331
Senast: hille
·
Z
Ridning Jag har aldrig varit på en riktigt kurs i AR, men när jag har läst och sett om AR, så har jag insett att så jag "alltid" har ridit och...
Svar
12
· Visningar
1 518
Senast: Zoraya
·
M
Ridning Pållen och jag har ett litet problem.... När jag longerar eller jobbar från marken så funkar det kalasbra i vänster varv. Böjning...
Svar
10
· Visningar
1 355
·
K
Ridning Vad använder ni för bett på era hästar när ni rider AR? Vilka rekomenderar ni?
2
Svar
25
· Visningar
3 237
Senast: Blixten
·
J
Ridning Vad är egentligen halva steg, frågar en novis inom akademiskt :smirk:, och hoppas att ngn vänlig själ kan förklara ;)
2
Svar
35
· Visningar
3 147
·
B
Ridning Har precis kommit i kontakt med en häst som inte blivit tränad enligt AR tidigare.Vad tycker ni man kan börja att göra? Det är så svårt...
Svar
6
· Visningar
1 196
Senast: biffen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Härnösand

Hund, Katt, Andra Djur