Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Är kontakt nödvändig för att hästen skall bära sig och utvecklas? Jämför tex film...
2
Svar
38
· Visningar
2 999
Senast: eldfaengd
·
Ridning Får man se lite bilder på hur det ser ut när ni tränar??? så kan man kanske få lite tips ooch hjälp :p vore jättekul att få se andras...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 160
Senast: Maggie
·
Ridning Alltså, nu är jag förvirrad. Ska beskriva hur det känns när jag rider (de dåliga bitarna, här är de rättså överdrivna men ändå..) sedan...
Svar
13
· Visningar
1 790
S
Ridning Lilla Renée sitter och dagdrömmer som vanligt... Jag sitter och funderar på detta: Om man köper in en eller flera unghästar, utbildar...
Svar
7
· Visningar
1 407
Senast: evis
·
Ridning Provred min Potrera Chica idag för första gången, har aldrig suttit i en spansk tidigare. Det blev en skrittrunda på knappa halvtimmen...
Svar
7
· Visningar
1 205
Senast: orion_x
·
A
Ridning Nu ska jag äntligen på kurs i klassisk ridning :) ! har varit på väg i ett par år men inte kommit till skott. Denna ridnings filosofi...
Svar
11
· Visningar
1 579
Senast: wennstrom
·
Ridning Funderar på en sak. Har en 21 årig islandsvalack som i stort sett ridits i skogen innan jag köpte honom. Han var då 17 år. Jag hade...
2
Svar
27
· Visningar
3 227
Senast: Spider84
·
Ridning Kom igen nu! Sadlar och kön kan väl vara intressant, men ridningen är väl det primära! Vilka övningar brukar ni använda? Vilka gör...
Svar
18
· Visningar
2 025
Senast: true_blue
·
L
Ridning Hur gör ni för att få hästen att "sitta kvar" i levaden? Hur länge kan man förvänta sig att hästen orkar sitta kvar? Har tyvärr inte...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
8 162
Senast: laelca
·
M
Ridning Har haft fördrag för klassen idag om akademisk ridkonst. Det gick bra. Det är bara det att jag talade ju om att man bara rider väldigt...
Svar
15
· Visningar
1 330
R
Ridning Har ni tänkt på hur och vad ni gör när vi ber hästen om att söka framåt neråt -för att finna lösgjordhet och avslappning? På en...
2
Svar
28
· Visningar
3 196
Ridning Har i dagarna fått hem boken "Friskare Häst med punktmassage, stretching och psykisk träning" av Chris Olson - en lättläst bok med många...
Svar
7
· Visningar
1 406
Senast: Rikkan
·
Ridning Rider regelbundet en 25-årig Islandsvallack och har gjort det till och från nu i ett par år. Har egentligen först på senare tid...
Svar
6
· Visningar
1 326
Ridning Vad är det som skiljer olika sorters \"akademisk ridning\" Jag undrar om alla på det här forumet rider för BB och om forumet uteslutade...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 852
Senast: Rikkan
·
A
Ridning Vet att det finns många trådar i ämnet men inte hittat det jag söker. Vad är egentligen skillnaden mellan Klassisk dressyr(INTE...
Svar
10
· Visningar
3 033
Senast: fio
·
U
Ridning Jag skulle gärna vilja veta vad ni som har lite koll har hört eller upplevt om BB-sadeln - i negativ bemärkelse! Jag menar så här: Jag...
2
Svar
30
· Visningar
4 191
M
Ridning Om man ska köpa kapson, vilken är då att föredra? Den som är fast eller den typ cykelkedjan?
Svar
13
· Visningar
2 688
Ridning Rider just nu med en remontgrimma med tyglar i ringarna och har funderat på hur "betslet" egentligen ska vara utformat för att ge bäst...
Svar
18
· Visningar
1 824
·
S
Ridning Jag har planer på att köpa en Kallblodstravare till Barockridning och avel ( ett sto alltså). Men nu har jag hört att sto är svåra att...
2
Svar
36
· Visningar
2 903
·
E
Ridning Vad menas med att hästen \"skjuter över\" ryttaren? Har en fundering angående en träning jag var på i helgen. Jag har ibland känt att...
Svar
6
· Visningar
2 891
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka