Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Ridning Går det eller bygger jag bara falska förhoppningar? Eller akademisk ridkonst. Jag har väldigt dåliga kunskaper om barock och akademisk...
Svar
12
· Visningar
1 747
Senast: hellas
·
Ridning Varför kallar vi det tävlingsryttarna håller på med för modern ridning? Pedagogiken är över lag modernare i "barockkretsar". Det...
Svar
11
· Visningar
1 497
Senast: emindy
·
Ridning Jag har förstått att det är fruktansvärt svårt att jobba en häst rätt i pilarer. Men nu funderar jag litte är det så att pilarer är...
Svar
6
· Visningar
1 374
Senast: Darby
·
B
Ridning Podhajskys ridlära, en av dom mest kända från SRS för dom som inte vet vem det är, finns på nätet i svensk översättning att ladda ner...
Svar
16
· Visningar
1 709
Senast: knyttet
·
Ridning Behöver lite tips när nu nya lilla ponnyn kommer i veckan om allt går som planerat. Det är ett sto på ca 130 dvs för stor för mig att...
Svar
14
· Visningar
1 590
Ridning Hej! Har en konvalescent som skall skrittas i en timme om dagen och jag börjar få slut på ideer.. Vi är nu i slutet på konvalescenstiden...
Svar
5
· Visningar
1 859
Senast: Inna
·
Ridning Är sitsen smal eller bred på den? Får man plats i den om man har 36-38 i byxstorlek?
Svar
6
· Visningar
3 101
Senast: sissu
·
Ridning Jag försöker rida min valack, så han skall söka sig framåt nedåt, med lätt kontakt med handen. Men ändå på något sätt så bygger han...
Svar
15
· Visningar
1 858
Senast: Spirit
·
B
Ridning har en tendens att söka stöd för underskänkeln genom att på ngt konstigt sätt trycka ner hälarna och vrida ut tårna ibland när jag...
Svar
10
· Visningar
1 623
Senast: Carmenzita
·
Ridning Jag skulle behöva lite hjälp med analys av vad jag håller på med och om det är ett riktigt stadium vi ska igenom eller en...
Svar
6
· Visningar
1 416
Senast: Lena_B
·
A
Ridning Hejsan, Jag har en häst som har väldigt lätt för att få kotledsinflammation i ett av sina bakben. Det senaste året 2003 blev han...
Svar
12
· Visningar
1 792
Senast: Jessica
·
J
Ridning Någon som vet hur Zaldi´s spanska sadel är?Ser jättefin ut på Lillhästen i Stav`s hemsida.Någon som testat rida i den?Kan den vara ett...
Svar
10
· Visningar
2 504
Senast: Jappen
·
C
Ridning I nått mess längre ner läste jag om tränare godkända av bent branderup, e det samma sak som "ritter der akademische reitkunst" på...
Svar
6
· Visningar
1 659
Senast: Jegra
·
A
Ridning Har tidigare skrivit och bett om råd ang. min fd travare (kallblod), men lite snabbt så är problemet följande; Han är mycket flockbunden...
Svar
12
· Visningar
1 527
Senast: AnneOnym
·
Ridning Gjorde en övning på lektionen igår som jag funderar lite över. Visst litar jag på min instruktör men jag förstår inte riktigt på vilket...
Svar
16
· Visningar
1 823
Senast: Agrundvig
·
R
Ridning när man ha en trasig eller oskolad travare? Jag undrar ifall ni med erfarenhet av AR kan komma med tips på vad man bör tänka på och hur...
2
Svar
28
· Visningar
2 723
Senast: Rikkan
·
B
Ridning Hej brukar inte vara här så jag hoppas jag får fråga en fråga här! vet inte om ni har sagt något förut om denna fråga eller om det inte...
Svar
4
· Visningar
1 273
Senast: Bollie
·
L
Ridning Hade för ett tag sedan problem med skänkelvikningen när jag tömkörde hästen men det löste sig när jag började träna den när jag ex...
Svar
9
· Visningar
1 358
M
Ridning http://community.webshots.com/album/127795822VavnTs Det är jag och pållen..... Hjälp mig att hitta alla felen :p :)
Svar
10
· Visningar
1 643
Senast: montgomery
·
H
Ridning En häst såg ut att piaffera uppåt istället för att sänka bakdelen. Den såg ut att skjuta uppåt med bakbenet istället för att vinkla...
Svar
16
· Visningar
1 468
Senast: gremlins
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka