Jag har ju samma tråd liggandes på dressyr där dom inte alls är lika positiva som här
Det har absolut inte med saken att göra att jag just tränar AR utan där talas det
om rätt ryttare på rätt häst med rätt tränare och träningsmetod etc
vilket stämmer iof men saken är att jag tränar 3 hästar likadant som är väldigt annorlunda varandra och det fungerar på alla tre.
Först och främst ska det nämnas att jag inte förräns idag har varit inne här på barock och läst tråden...
Men detta är väl ändå lite väl magstarkt!!! Hur kan du påstå att dressyrsidan inte har varit lika positiv???
Alla har väl klappat dig på axeln till att börja med och sedan gled diskussionen över till vad som egentligen skiljer de olika ridstilarna åt, vilket väl är ganska naturligt eftersom att många som ej sysslar med AR inte vet som mkt om det... Men positiva har väl alla ändå varit???
Och sedan har INTE diskussionen i övrigt handlat om "rätt häst till rätt ryttare" etc Det har endast varit ETT inlägg och det var mitt. Det är ingen annan som har påstått det...
Men efter att ha läst ditt inlägg har så var det inte mkt som ändrades i min uppfattning om dig, tvärtom det snarare stärkte den....
Att du har tre hästar gör väl inte saken annorlunda...??? Det finns ju inte bara en häst som man passar bra med. Väldigt mga väljer dock fel hästar redan från början som det sedan tar lång tid att komma vidare på grund av att allt för många faktorer inte stämmer...
Och sen hade jag kunnat förstå avsikten med din tråd om det var så att du var en väldigt utpräglad AR-människa men här handlar det ju om att du, precis som jag påpekade första gången, har plockat ut godbitarna och tillämpat på din ridning.
Och att stå i fältsits och jobba för att få bra ryggverksamhet är ju knappast något som utmärker AR specifikt och som inte tillämpas även inom andra grenar...!!! Hittils har jag inte hittat ngt i dina inlägg som är revolutionerande och som enbart används inom AR... Tvärtom... Det är ju bara vanlig sund dressyrridning som du tillämpar...!!!
Nix, jag börjar mer att uppfatta din tråd som en ursäkt för att få "skryta" lite... Men det hade du så gärna fått göra ändå utan att behöva gömma dig bakom den rubriken...!!! Det är alltid roligt att höra om ekipage som strävar efter att få så bra ridning som möjligt!
Sen känns det väldigt mkt som om du försöker dela upp oss i läger -"dressyrsidan" mot "Barocksidan" och jag förstår inte riktigt anledningen....
Slutsatsen är att du uppenbarligen rider bra, har bra hästmaterial, och en bra tränare med tips som hjälper just dig... Ngt som alla borde sträva efter! Men att du har en ridning som utmärker sig extremt från vanlig, allmän dressyrridning kan jag inte påstå! Jag kan inte i dína inlägg hitta ngt som skiljer din ridning från tex den som jag utövar, och jag rider inte AR... Jag hade mer kunnat förstå vitsen om du hade haft en massa annorlunda metoder att disskutera, men något sådant hittar jag inte...