jag inser att jag svarar på ett inlägg som skrevs för evigheter sen men jag har inte hunnit tugga mig igenom allt i tråden ännu och kände att jag ville berätta om en sak angående spänningar...
Jo, för några år sedan tränade och tävlade jag friidrott och en dag upptäckte jag att ryggen värkte lite...det blev värre o värre med tiden och till slut var det så illa att jag knappt kunde gå...jag var iväg hos en naprapat men han kunde inget göra. Sen fick jag genom kontakter komma till en kiropraktor som tydligen skulle vara jätteduktig...han begärde röntgenplåtar på min rygg och upptäckte då att ena bäckenbenet(ja, eller vad det nu heter
) var vridet och orsakade spänningar i min rygg som gav mig smärtorna...jag fick lägga mig med överkroppen vriden åt ena hållet o benen åt andra o så gungade han mig lite och sen tryckte han mina ben åt ett håll o överdelen åt det andra o det hördes världens knak i ryggen...men iaf...det jag ville komma till är att följande 4-5 dagarna ville jag bara strypa människan långsamt
När jag var på återbesök berättade jag att jag hade haft ondare än förut och då svarade han med att "Ja, det trodde jag väl att du skulle ha!"...han berättade att när man gått omkring så länge som jag gjort med såna spänningar och sen plötsligt "släppte" dem så tog det ett tag för kroppen att justera sig rätt...han gav mig samma behandling och jag hade lika ont igen men bara 2-3 dagar och efter ytterligare två besök var mina besvär helt borta...det kändes som att jag aldrig hade haft ont i ryggen!!!
Ni kan ju gissa att jag blev glad!!! Det har gått *funderar* tre år och jag har inte känt minsta lilla...vi funderade förresten hur spänningarna uppkom och jag vet med mig att jag ramlade av en häst och slog i svanken några veckor innan ryggvärken började...men det är bara spekulationer...
Så, jag är också bevis på att "släppta" spänningar gör ont!! men det känns så gudomligt skönt efteråt...