Det var ett jäkla bra svar
. Fast det förstärker för mig att jag är helt knäpp i kroppen. Titta här:
Din häst går alltså lite som en banan med huvudet åt höger om jag fattat det rätt?
Ja, precis. Vi tar oss fram som en pälsad ostbåge.
Min gör samma sak och han sänker samtidigt vänster rygghalva och bullar ut med magen åt höger.
Sänker vänster rygghalva gör min med. Det är det jag menar med att jag inte har nåt vänster sittben, det har aldrig kontakt.
Men bullar magen ut åt höger
? Min känsla är att den bullar åt vänster, men det är kanske bara böjningen jag känner?
Carbins högra sida är kortare än den vänstra, och han är givetvis "lättare" i höger varv, för det gillar hans snedhet.
Japp, samma här.
Höger sittben är därför svårt att få ner i sadeln eftersom den sidan är ute och viftar.
Jag får ju inte ner
vänster ! Samtidigt skulle jag sparka boll med höger så det borde ju vara viftsidan.
Om du tycker någon sidas sittben är svårt att få ner, kan du tänka upp med det andra.
Aha
! Jag har försökt
få upp just vänster för att få med mig ryggen på den sidan och inte bli nedlurad i hålet
.
Jag får alltså kämpa hela tiden för att höger ben ska vara platt intill hästen.
Mitt högerben ligger jätteplatt och bra, det är på vänstern jag vrider ut låret.
Sitt med bred handställning och försök rida hästen mitt mellan tyglarna
Hrrm... borde bli samma effekt som om man synkar sin panna med hästens panna. Försöker rida volter på det viset.
Sammantaget: hur i hela världen kan
hälften stämma med dig men andra hälften vara tvärtom
? Var är närmaste golfklubb?? *argggh*
Nu är det möjligt att någon här sågar mig sönder och samman för mina konstiga funderingar, men det bjuder jag på för jag vill ha hjälp.
mandalaki