Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Jag skulle vilja komma över lite ridläror av dom stora mästarna.. Ett stort plus är om don är på svenska o ännu ett plus är om dom finns...
Svar
9
· Visningar
1 574
Senast: angelaL
·
Ridning Hej! Jag är lite nyfiken på att höra hur olika tränare börjar arbeta med ett ekipage...och särskilt då ett sånt som jag o pållen kommer...
Svar
6
· Visningar
1 066
Senast: Novelette
·
P
Ridning Varför inte sy en själv??? :idea: Jag sydde en till Kamilla när hon åkte till Carina Eriksson i Danmark på praktiken, sadeln...
Svar
14
· Visningar
1 537
Senast: prinzen
·
S
Ridning Nu tänkte jag skriva ett litet inlägg som jag hoppas skall bli en intressant diskussin och inte bara pajkastning på de olika teorierna...
2
Svar
33
· Visningar
2 814
Senast: Lillstrumpa
·
Z
Ridning Satt och smygläste på ett annat forum, hittade ett inlägg om munnen på hästen, det handlade om storleken på tungan och lanerna. Jag...
2
Svar
24
· Visningar
2 478
Senast: Spider84
·
S
Ridning Vad jag vet är "barock folk" väldigt duktiga på att bygga upp sina hästar så att de blir starka och hållbara :). Jag ska låna en...
Svar
9
· Visningar
1 222
Senast: Lillstrumpa
·
Ridning JA; jag är frågvis. Men den som inget frågar får inget heller veta... Var är eran korrekt sits? Är det samma som den engelska lodräta...
Svar
9
· Visningar
1 541
Senast: Jegra
·
P
Ridning Vet inte om jag bara inbillar mig men nu har jag haft min häst i ett år. När jag köpte honom hade han ett jättefint steg bak med kunde...
Svar
3
· Visningar
1 074
Senast: AnneOnym
·
H
Ridning Är det någon i Umeå området som skulle kunna tänka sig att låna ut en Ecuyer med bomstorlek 3 till mig så att jag får provrida. Jag...
Svar
1
· Visningar
941
·
Ridning Kom på att jag hade fler frågor att komma med. Vilken är den stora skillnaden mellan barock och den vanliga dressyren? Nu menar jag...
2
Svar
22
· Visningar
1 861
Senast: Polly_Mulle
·
Z
Ridning Det här är en gammal diskussion som varit uppe några gånger. :) Läste Oliveiras bok (Reflections of equestrian art) i helgen på...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
9 966
Senast: Ewa
·
M
Ridning Här är lite bilder på när jag rider Tiffany. Jag rider henne typ akademiskt mot engelskt eftersom ägaren rider engelskt och jag...
Svar
14
· Visningar
1 684
Senast: NobleArt
·
Ridning Training and ridning the barrockhorses part 1 heter den. Den visar hur man börjar med barrockhästen. Vi ser Olivero Nuno (osäker på...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 272
Senast: Kassiopeja
·
Ridning Var det någon mer än jag som inte hade en tanke på logiskt tänkande när man red innan ni började med AR?? min tanke var ju då också att...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 194
Senast: emindy
·
A
Ridning Hejsan, Jag har precis haft en liten utredning på min häst (tack vare er på bukefalos som tipsade mig om en equiterapeut :banana:)...
Svar
5
· Visningar
1 291
Senast: evis
·
Ridning Kom aldrig riktig underfun med vad ni eg tyckte och nu hade det suttit fint med ett svar då jag har samma "problem" med nästa lilla häst...
Svar
11
· Visningar
1 598
S
Ridning Kommer ni ihåg alla diskussioner och frågor som jag och andra kommit in på om min lilla häst när det gäller tränsbett? En liten...
Svar
11
· Visningar
1 268
·
Ridning Jag tänkte utbilda min valack med ett sidepull & har hittat 2 stycken som passar min plånbok på B**jes frågan är, vilket skall jag...
Svar
4
· Visningar
1 052
Senast: Spirit
·
A
Ridning Med tanke på de diskussioner om stångbett som varit här, och med tanke på hur vårdslöst många använder stångbettet vill jag rekommendera...
Svar
2
· Visningar
961
Senast: arnac
·
Ridning jag är en novis inom detta området, så ni får ha överseende om jag säger nåt klantigt :crazy: *Jag undrar hur man kan se på en...
Svar
1
· Visningar
975
Senast: Spirit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka