Logisk Ridning

Egentligen har jag nog ifrågasatt en hel del sedan 1978...
Jag började rida som nioåring 1964 och höll på fram till 1972. På den tiden fanns det många duktiga gamla instruktörer, som hade en förankring bakåt i tiden.
Efter sex års uppehåll kom jag tillbaks till ridskolan och undrade, redan efter första lektionen, vad som hänt... Det var "håll i och sparka på" för hela slanten....
Jag kunde aldrig förlika mej riktigt med den metoden och jag fortsatte rida som jag var lärd. När jag kom i kontakt med först "Dansa med hästar" och sedan AR för cirka tre år sedan, då kändes det som om jag äntligen kommit hem. :)

Immer

Skämtar du? *suckar*

Ibland vet man inte riktigt om man ska ge honom en rak höger eller bara himla med ögonen. Hoppas i alla fall att jag slipper träffa honom för det först nämna ligger nog inte så långt borta då. :crazy:

Bra skrivet ! Så upplever jag också det. Allt kritiskt tänkande och ifrågasättande är positivt i alla läror men det är tyvärr inte alltid accepterat. En bra instruktör bör ju kunna hantera ett ifrågasättande ifrån sin elev. Det för ju kunskapen framåt antingen i positiv riktning eller så väljer man bort den mottagna informationen. Faktiskt ganska modern pedagogik.......förr skulle eleven mest vara tyst och bli "matad" med vedertagna läror fast man inte fattade ett dugg :confused: Själv tycker jag att det är beklämmande hur bristfällig pedagogiken är hos vissa ridlärare med olika RIK utbildningar och att ifrågasätta det är rena hånet verkar en del tycka....
Aker

Han mår väl sämst själv antagligen om man nu alltid är sådär negativ... ;)
Aker

Men du ser :) hur dom reagerar när man ifrågasätter dom. Det går bra att ifrågasätta andra tydligen. Och hurra för det tills man själv råkar ut för det.
Det säger en hel del om vissa :)

Men du ser :) hur dom reagerar när man ifrågasätter dom. Det går bra att ifrågasätta andra tydligen. Och hurra för det tills man själv råkar ut för det.
Det säger en hel del om vissa :)

Jag ifrågasätter dig jämt, varje ord du säger, det är juh uppenbarligen inte så poppis det heller eftersom du alltid avfärdar ifrågasättande av DIG med att VI är dumma i huvudet.

Du gillar det uppenbart inte själv av döma av dina inlägg....självutnämnd besserwisser och alla andra här är inkompetenta utan egen tankeförmåga. Nog kan man väl ha mera givande diskussioner här. Många har ju jättebra inlägg och åsikter som man kan ta del av. Om du nu är så himla bra som du själv tycker varför då inte dela med dig av den kunskapen då :idea:
Aker

Verka som att han antinge lyckats få en till anhängare. (chokad i så fall) eller så har han ett alias. :angel:

Fick ett pm från kluk där han tyckte nu när t.o.m fio började lyssna på antti (ursäkta mitt asgrav) så borde jag också växa upp och lyssna på honom. *återigen asgarv*

Nåja, så chockad behöver du kanske inte bli. Antti har en hel del att komma med, det finns de som ser bakom den trista attityden.

När vi nu är igång med såna här diskussioner, kan inte vi alla hjälpas åt att inte falla ner i det stora svarta oförskämdhets-hålet igen?

Överdriver givetvis.

Hrm...försökte börja med att ignorera...ska försöka igen.

:rofl: fick detta PM från kluk

[text raderad av Moderator]

Jag undrade varför personen i fråga inte kunde skriva under sitt vanliga nick för det är ju ganska ovanligt att inte ha ett enda inlägg och skriva detta , och dessutom som kluk skrev till dig : När tom fio har börjat lyssna, alltså är det någon som "känner" mig.
Tror inte kluk har hängt här i flera år utan att ha haft ett enda inlägg och bara för att vänta på att skriva ett PM till mig där det står att jag bör träna för Antti :D

OK känner mig liiite taskig för att lägga ut Privata PM vilket jag normalt inte gör :o men detta var hejdlöst roligt :D

Okey jag föll nästan ner i det svarta oförskämdhetshålet igen men i fallet så lyckades du rädda mig genom att dra upp mig i anständighetens lina.

Tack jag har mina lysande stunder ibland. :)
Anar så är alla så duktiga på att uttryka det jag tänker och tycker men inte får ner på pränt. :)

Jag kan inte säga att AR har förändrat mitt logiska tänkande. Det har alltid funnits där.

Däremot känner jag att mkt saker inom AR känns mer logiska för mig. Men som sagt jag lyssnar och analyserar sedan det jag hört och väljer om jag ska ta det till mig eller inte. Man måste våga sålla lite och gärna lyssna på så många som möjligt.

Det verkar vara ganska stor skillnad mellan olika tränare inom AR. Är det någon mer än jag som tycker det?

ooooja!
Jag vågar inte uttrycka mig egentligen, men om man ser på olika bilder etc. så är det inte alls samma sak alltid.

Precis vad jag börjat upptäcka.

Vill du diskutera detta vidare kan du väl skicka ett PM. Man får väl inte dra in namn i trådarna? Jag funderar ibland på detta och är jättenyfiken på vad andra tycker.

Om ngn annan vill diskutera det, kan de också PM:a.
Vore kul!

Lånar svarsknapp.

Det komiska i hela soppan tycker jag är att alla AR-ryttare säger att de börjat med AR för att de är så ifrågasättande, men när jag har åkt runt på olika kurser så träffar jag hur många som helst som inte ifrågasätter ett dugg vad de hör. "Bara det är AR, så är det bra" tycks vara mottot. Det finns ju trots allt mindre kompetenta instruktörer inom AR också, hur väl de än berättar hur bra ridstilen än är.
Jag träffar lika många av dessa människor på kurserna som jag träffar ifrågasättande och intressanta personer.
Jag tycker att det är dumt att generalisera, jag kallar mig för AR-ryttare men gillar inte allt jag hör bara för det. Och ja, jag skulle hellre rida för Antti än för vissa BB-elever (eller som jag oftare ser, BB-elevers elever) som bara har en image men medelmåttig kunskap... :p

Liknande trådar

Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 184
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 782
Senast: Lavinia
·
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
1 198
Senast: linlar1
·
Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
3 444
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30