Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Hej på er! Tänkte lägga upp en lista på saker man ska göra med sin häst! Miljöträning och lite annat kul. Du ska göra så många saker du...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
7 830
Senast: Wingates
·
Ridning Jag köpte en varmblodstravare på 13 år för 14 dagar sen och hans bakgrund är att han har gått på travet i många år sen blev ridhäst men...
Svar
9
· Visningar
1 589
Senast: sandrafors
·
P
Hästhantering Hej, vänder er till er och hoppas någon kan hjälpa mig. Jag har en så kallad "problemhäst" är ett kallblod på 7 år ungefär han är hur...
Svar
14
· Visningar
2 547
Träning Min häst har MKT i huvudet, energi, påhittighet i blir lätt rastlös och vill att det ska hända något hela tiden. Pga mkt lång vila o...
Svar
9
· Visningar
2 133
Senast: noble art
·
H
Ridning Ja, som rubriken lyder. Hur förbereder du dig och din häst för Hubertusjakt? Hur lägger du upp träningen? Ungefär hur lång tid...
Svar
2
· Visningar
1 271
Senast: Hekla2001
·
Ridning Har ett sto som jag haft på foder nu i ca tre månader och som när jag fick henne var riden, men inte särskilt skolad åt något håll. Hon...
Svar
7
· Visningar
1 684
Senast: Skugga
·
Ridning Nu, alla anatomikunniga, behöver jag er hjälp. Visste inte vad jag skulle söka på, så om det finns någon tråd på samma ämne får ni...
Svar
13
· Visningar
1 571
Senast: Balahé
·
Ridning Jag har precis sålt min "vanliga" häst. Primärt pga att jag har problem med mina höftleder. Har höftledsartros och nedsatt rörlighet...
Svar
4
· Visningar
1 085
Senast: Popcorn
·
S
Ridning Sitter uppe och tittade på lite hästklipp på tuben när denna filmen kom upp. Tycker det i helhet ser mycket harmoniskt och sunt ut. Har...
Svar
12
· Visningar
2 798
Senast: Annie_92
·
Hästhantering Svårlastade hästar finns det gott om och jag tränar en tjej med ett vanligt problem - hästen går inte att lasta - men det har en mycket...
Svar
16
· Visningar
2 134
Senast: Fiador
·
Hästhantering jag har vart med om flera hästägare som haft problem att lasta sina hästar inkulsive mig själv. Men jag har äntligen lyckats knäcka...
2
Svar
22
· Visningar
7 250
Senast: palle
·
C
Hästhantering Om en häst biter dig, eller tänker/är nära på att göra det, hur gör ni då? säger ni försiktigt "sååja lilla hästen sådär får du inte...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
8 798
Senast: avslutat medlemskap
·
L
Träning (Om tråden kom fel så snälla flytta på den, är lite fundersam på det där var trådar ska ligga :o) Jag har en åttaårig varmblodvalack...
Svar
1
· Visningar
746
Senast: bejkonfis
·
Ridning Jag ska till Portugal och rida Lusitano i november men behöver veta lite vad de olika termerna heter på engelska? Det jag letar efter är...
Svar
11
· Visningar
5 303
Senast: tuaphua
·
N
Hästhantering Jag har ett ettårigt nordsvenskt sto som för det mesta är väldigt lugn och lydig. Hon går bakom mig på promenader, lyfter hovar, flyttar...
Svar
11
· Visningar
2 550
Senast: sommarvind
·
Träning Idag red jag för första gången (på min polle då) bettlöst, med en repgrimma. Men jag fick en mycket negativ upplevelse av detta...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
27 165
Senast: Totola
·
Hästhantering På söndag ska jag åka och titta på min första egna häst - en 1 åring. Är det någon som ni kan tipsa om som inte jag tänkt på när jag ska...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
8 520
Senast: fjordtokan
·
Hästhantering I sommar köpte jag en Nordsvensk travare(används som ridhäst) som är supersnäll i övrig hantering men vääldigt problematisk att lasta...
Svar
4
· Visningar
946
Senast: HannaAberg
·
F
Hästhantering Gör historen så kort som möjligt. Har nyligen köpt en 6 årig häst. Nykastrerad & helt ohanterad. Hästen är väldigt snäll med det...
Svar
13
· Visningar
4 292
Senast: tabac
·
Ridning Hej vi har precis fått en fd.travhäst på foder,han är 25år och va inte riden på ca.6mån vi ska sätta igång han igen.Och nu kommer min...
Svar
2
· Visningar
1 014
Senast: Lager
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka