Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

T
Ridning Hej! Jag och min kompis har precis fått hem en häst som vi ska ha på foder. När vi provred henne och började trava, så typ...
Svar
17
· Visningar
1 859
Senast: Coolfrees
·
Ridning Om man vill lära sig att hoppa upp på en häst barbacka från marken, hur ska man då göra? Hur gör ni om ni hoppar direkt från marken...
Svar
16
· Visningar
2 880
Senast: Bowman
·
A
Hästhantering Har köpt en 13 årig nordsvensk/ardenner korsning som är hur mysig som hellst, men hon är nästinpå livrädd för nästan vad som Hellst! Kan...
Svar
2
· Visningar
892
Senast: ardennern
·
Hästhantering Hej Jag behöver lite tips och råd ang. min häst som är två år, en vallack som är väldigt snäll i all hantering men vi har ett stort...
Svar
10
· Visningar
2 382
Senast: jklirla
·
Hästhantering Håller på och lasttränar min 3-åring, och hon går numera in utan problem och jag kan sätta för bakbommen. I början tyckte hon även det...
Svar
12
· Visningar
1 507
Senast: Skruttan
·
Träning Halloj! Ni med erfarenhet av P.R.E.-hästar, är de senare i utvecklingen än hbl? När börjar man i så fall sitta på/rida in dom? För...
Svar
2
· Visningar
1 177
Senast: Ingridl
·
Hästhantering Jag har problem med mina två valacker (3 och 10år). 10-åringen är en ganska raghög ponny med mycke bus i. 3-åringen är väldigt lekfull...
Svar
7
· Visningar
1 429
Senast: skuggi
·
Hästhantering Hej, ska börja så smått med tömkörning av min 2 åring o vill helst inte ha bett i munnen på henne. Önskar lite tips på vilket slags...
Svar
12
· Visningar
3 281
Senast: via
·
I
Hästhantering Jag äger en korsning fallabella/Minishettis, han är Hingst och 1,5 år. han ska kastreras längre fram i höst. Problemet är att han bits...
2
Svar
30
· Visningar
2 819
Senast: Miloni
·
Ridning Hittade på Wikipedia: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/99/Passage_animated.gif Är detta en OK passage, eller är detta...
2 3
Svar
43
· Visningar
6 529
Senast: Kookaburra
·
I
Hästhantering Hej! I slutet på augusti så kommer jag att behöva lasta min häst själv för att kör den till EquiRehab. Ni som lastar era hästar själva...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
11 888
Senast: Lydia
·
T
Träning Har ett sto efter Robin Z som jag har problem med att rida i rätt form i trav. Hennes bästa gångarter är skritten och galloppen . Hur...
Svar
10
· Visningar
2 738
Senast: Vastarby
·
Ridning Har en massa frågor! Jag har försökt googla runt och läsa på då jag har blivit intresserad av dessa sadlar och kanske tänker mig att...
2
Svar
22
· Visningar
7 947
Senast: Equidaem
·
Ridning Hej! Någon som vet om det finns ridavstånd till en ridbana eller ridhus från Storekullen i Varnhem (Västra Götaland)? Har försökt...
Svar
0
· Visningar
794
Senast: icapicas
·
Träning Jag har läst mkt här och blivit inspirerad av er som rider bettlöst och har fuskat lite hemma. Är också nyfiken på halsring men jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 235
Senast: Lager
·
Träning Inte en chans att hålla emot! Trots kimblewickbett! :-o Han som är såå lugn (nästan lite seg), tolerant och snäll alltid i övrigt men då...
2
Svar
21
· Visningar
2 609
Senast: lwt03001
·
Ridning Är det någon som vet om det finns någon hubertusjakt i småland/västra götaland. Hade varit roligt att delta i en sådan.
Svar
5
· Visningar
1 359
Senast: annoj
·
M
Ridning En sak som jag funderar över är hur hästens huvud rör sig när den går eller inte går på tygeln, i lösgörande form eller samlad. Tittat...
2
Svar
39
· Visningar
3 367
Senast: axel
·
N
Hästhantering Har precis blivit medryttare till ett sto. Och stoet står med ett till sto, dom är alltså två hästar i hagen. Min lilla häst är...
Svar
9
· Visningar
2 919
Senast: johanssk
·
P
Träning Ska lära in ett dressyrprogram men minns inte exakt hur bokstäverna sitter! :crazy: Finns det någon skiss (på nätet) över hur en...
Svar
13
· Visningar
8 873
Senast: Rider
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka