Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Är det någon som provat rida i den och isånnafall vad tycker ni? Funderar på att köpa en sådan :-)
Svar
7
· Visningar
1 595
Senast: Hrannar
·
Ridning Har ett stort problem med att dressyrsadeln åker fram när hästen börjar använda sin rygg och sina bakben bättre. Annars tycker jag...
Svar
17
· Visningar
1 907
Senast: Primula
·
C
Ridning Hej. Hur långtid tror ni det tar från det man börjar rida galopp (om man rider varje dag) tills man kan ta licens för att få...
Svar
1
· Visningar
845
Senast: Bowman
·
B
Hästhantering Min kompis har en pigg och busig pålle när han springer lös men när han ska visas för hand så är han superseg vilket leder till att han...
Svar
8
· Visningar
1 423
Senast: Egonson_
·
P
Ridning Min ponny är en d-ponny, valack, 4 år.. Han är väldigt väldigt snäll och kan redan mycket (alltså väldigt lättlärd) nu är det såhär att...
Svar
4
· Visningar
1 192
Senast: Mysaan
·
Ridning Har ingen aning vilket ämne detta ämne ska stå under. Gör ett försök här. Har köpt mig ett fullbod som har ett mörkt dovt ljud som...
Svar
4
· Visningar
1 281
Senast: gulkiwi
·
Hästhantering Ja, anledningen till att jag lägger tråden här är att det handlar om en sällskapsfråga. Basic: Jag och min sambo har precis köpt hus...
Svar
16
· Visningar
1 471
Senast: Maja_Kandi
·
Hästhantering Jag har chans att ge min häst lite sällskap i hagen. Vilket jag så klart helst vill, men det finns ju så klart lite bekymmer... Ska...
2
Svar
35
· Visningar
4 046
Senast: mackan
·
Ridning Hur stor blir egentligen snedbelastningen av att rida med tappsko? Är det något man kan anta påverkar hästen till den grad att det blir...
Svar
2
· Visningar
1 368
Senast: Kallebus
·
I
Träning Har haft ett hårt år där jag fått inse att min grundridning aldrig varit det den borde och att jag inte har de kunskaper jag behöver för...
Svar
5
· Visningar
2 649
V
Träning Hej alla! :) Jag har en fd travhäst som det inte gick så bra för inom travsporten. Istället blev han inriden. Han kan...
Svar
4
· Visningar
1 418
Senast: sara_90
·
H
Träning Hejsan! Jag och mina föräldrar har tittat lite på ett 4 årigt sto under senaste tiden. Hon går i form i alla gångarter och är ett...
Svar
6
· Visningar
3 901
Senast: oxo
·
Träning Som rubriken låter, min pojkvän är så snäll och följer med ut och rider. Men det här med att rida lätt är inte det lättaste. Men hur ska...
Svar
7
· Visningar
10 094
Senast: poniihest
·
Träning hej! jag har ett litet problem. just nu har jag tre hästar; 5,20 o 29 år. dom funkar bra ihop, MEN fem åringen är på min 29-åring som...
Svar
19
· Visningar
1 668
Senast: Ingridl
·
Hästhantering Har roat mig med att titta på boxplatser i stockholm. Och man blir ju lite förvånad. Ok, det är kanske på det lite "finare"...
2
Svar
28
· Visningar
6 324
Senast: Seabaz
·
I
Ridning Mitt halvblodssto är fortfarande på semester och latar sig om dagarna. Men jag tycker inte det är något att skylla ifrån på. Har inte...
Svar
7
· Visningar
1 180
Senast: idavattenskida
·
Ridning Det känns jobbigt att säga det, men efter en massa prövande av enkla oskarpa bett så måste jag verkligen byta upp mig till ett skarpare...
Svar
4
· Visningar
909
Senast: Eliseeh
·
Ridning I sommar har jag ridit in en unghäst modell känslig/nervös. Allt har gått bra tills idag när jag skulle hämta henne fån hagen. Hon går...
Svar
2
· Visningar
1 018
Senast: ufot
·
Träning Jag behöver tips och råd! Jag har en 4 åring som är riden i ca 1½-2 månader, i början gick det jättebra att rida ut, men nu, de senaste...
Svar
16
· Visningar
2 063
Senast: Korven
·
Hästhantering Nu börjar jag bli trött på riktigt. Mitt 2åriga sto har vid 5 tillfällen nu gått ur hagen. Första gången berodde det på att det inte var...
Svar
12
· Visningar
2 872
Senast: pannis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka