Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Hästhantering Har en stor häst som är väldigt nervös och rädd utanför boxen och hagen och han har klämt mig i dörröppningen till boxen, stallet...
2
Svar
22
· Visningar
10 201
Senast: Hoobes
·
T
Hästhantering Är det någon som vet om det går el är dumt att anlägga en paddock på en cementplatta? Självklart ska det på mjukare underlag, men går...
Svar
8
· Visningar
1 570
Senast: Thes69
·
Träning Hej Någon som kan tipsa om en bra DVD där man kan lära sig grunderna i ridning/dressyr?
Svar
2
· Visningar
2 670
Senast: Ponnytant
·
B
Träning Hej buke! :) Jag har bestämt mig för att byta ridskola, och kommer i den nya ridskolan få rida i den högsta gruppen, där (utefter vad...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
8 929
Senast: Wysiwyg
·
Hästhantering Sysselsätter ni dom på något sätt,eller låter ni dom bara stå i hagen med kompisarna och bara vara? Har nyligen fått hem en...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
11 652
Senast: Derring-Do
·
Träning hur gör man en korrekt galoppfattning? ska man flytta fram ena foten fram o andra bak och sen ''sparka'' (eller trycka beroende på...
Svar
3
· Visningar
1 456
Senast: iNHALE
·
Hästhantering Ni som har ettåringar, har ni dom installade under vintern eller går dom på lösdrift? Går i funderingar på ett köpa en unghäst (1...
2
Svar
22
· Visningar
4 753
Ridning Jag har tagit en nordis på foder som är jättesnäll på alla sätt, men så himla bred rygg. Slängde på min bomlösa sadel på honom, den är...
Svar
3
· Visningar
1 610
Senast: Moggie
·
M
Träning Bakgrunden till det här inlägget är att jag efter en turridning fick mersmak (så fantasifullt var mitt alias) på det här med ridning och...
Svar
11
· Visningar
2 088
Senast: mersmak
·
R
Ridning Var tycker ni gränsen går för att rida en häst rent åldersmässigt ? :) Är det okej att rida en super pigg och fräsch häst som är...
Svar
12
· Visningar
1 739
Senast: oxo
·
Ridning Det avhandlas ibland här hur länge folk rider, men jag är intresserad av hur långt! Hur länge man rider beror ju på vilka gångarter, men...
2
Svar
31
· Visningar
9 044
Senast: trofé
·
N
Ridning (Varnar redan nu för extremt dåliga formuleringar pga att jag inte kunnat sova inatt) Okej, detta känns verkligen som en...
Svar
9
· Visningar
1 709
Senast: Bowman
·
S
Träning Vet att ämnet börjar bli lite uttjatat men någonstans (troligen på någon hemsida) har jag sett en tabell där hästens skenbensmått visade...
Svar
11
· Visningar
2 692
Senast: Tahari
·
E
Hästhantering Har en 5 åring som vägrar gå från stallplanen. reser sig och blir rent av farlig. På ridbanan går det problemfritt. Att leda henne ut...
Svar
2
· Visningar
4 223
Hästhantering Jag har ett halvblodssto på 14 år på foder. I vintras var det helt omöjligt att klippa henne, kom man närmare än 2 meter med...
2
Svar
30
· Visningar
2 760
Hästhantering Hej jag har börjat träna min ponny fritt eller NH ? Eller vad man ska kalla det. Han följer efter mig i skritt och trav backar på...
Svar
4
· Visningar
1 155
Hästhantering Jag har funderat på att lära min häst spansk skritt. Har försökt peka på henne med spö på benen, men ingen reaktion. Hur gör jag...
Svar
4
· Visningar
1 767
H
Hästhantering Hej! Jag har en kallblodstravare som inte är trafiksäker. Han har som unghäst blivit påkörd av en bil och är efter det trafikrädd. han...
Svar
7
· Visningar
2 636
Senast: axel
·
Hästhantering Hej! Någon som har ett bra tips hur man ska fodra en häst som gått på bete hela sommaren och som nu ska få åka på långtur hem till...
Svar
2
· Visningar
782
Senast: axel
·
R
Hästhantering Hej! Tänkte höra om någon kan berätta lite om tömkörning. Hur brukar ni träna? Hur ofta? Övningar? Utrustning? :D
Svar
4
· Visningar
1 086
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka