Sv: Vad gör ni med era ett-åringar?
Jag har aldrig sagt att det har varit fel att hantera hästarna tidigare.
Jag har bara skrivit utifrån mina erfarenheter och vad jag tycker fungerar bäst.
Hur kan det komma sig att vi med "vanliga" hästar kan sälja våra 1åringar även om de inte är hanterade alls? På gården där jag jobbar sålde vi precis ett 1årigt sto som inte är hanterad alls förutom vid verkning, vaccination & avmaskning.. vi får knappt klappa henne. Men vi kunde sälja henne ändå.
ja du upplever....
Tyvär så är det så att alla gör som de själva vill med sina hästar..
Jag förstår dock inte vad problemet är om jag hanterar mina hästar tidigare än ni som håller på med ridning eftersom att vi håller på med en helt annan sport så vad e problemet?
Och det e synd om du träffat på odrägliga travhäst dock tycker jag inte att du ska vara så trångsynt och dra alla över en kam när det gäller travhästar..
När man skickar sina unghästar till ett proffs så kommer de ditt vid ett års ålder, när man säljer sina unghästar på kriterieaktionen så är de oxå 1 år..
Tror du att om dessa inte va hanterade att man skulle kunna visa upp de för potentiella köpare om de inte gick att hantera??
Majoriteten av de som håller på med trav hanterar sina hästar från de att de är år så gör jag fel så gör alla de i så fall..
Jag har aldrig sagt att det har varit fel att hantera hästarna tidigare.
Jag har bara skrivit utifrån mina erfarenheter och vad jag tycker fungerar bäst.
Hur kan det komma sig att vi med "vanliga" hästar kan sälja våra 1åringar även om de inte är hanterade alls? På gården där jag jobbar sålde vi precis ett 1årigt sto som inte är hanterad alls förutom vid verkning, vaccination & avmaskning.. vi får knappt klappa henne. Men vi kunde sälja henne ändå.