Sv: Vad gör ni med era ett-åringar?
Vi köpte en som hade bott i skogen i hagen.. Köpte henne i Mars-april
Hästen hade aldrig gått i grimma va inte avvand från Mamman trots att hon va 10 månader.. Hon va rädd för människor,och allt annat för den delen..
När hovslagaen hade verkat dom som föl hade dom typ varit 3 personer som hade typ tryckt upp henne mot väggen för hon va liv rädd.. Hade vi tagit hem henne och satt henne i hagen och inte gjort nått alls så hade hon fortfrande varit samma rädda häst.
Jag borstar, lyfter fötter, haft täcke och träns på, leder ut på nya ställen, och som sagt har hon löshoppat en gång. Åkt transport ensam längre sträcka har hon också gjort. De äldre uppfödningarna har fått göra samma sak. Min erfarenhet är att de inte glömmer bort, att man inte behöver träna särskilt mycket innan det sitter.
Jag har tränat korta stunder med lång tid emellan och ingen av dem har glömt bort det de lärt sig. Som sagt hade jag inte träffat åringen på två månader och hon hade inga problem med att lyda röstkommandona jag lärt henne.
Min åring är född bredvid E18 och under inflygningen till Arlanda så hon har inte bott i en hage i skogen i hela sitt liv.
Vi köpte en som hade bott i skogen i hagen.. Köpte henne i Mars-april
Hästen hade aldrig gått i grimma va inte avvand från Mamman trots att hon va 10 månader.. Hon va rädd för människor,och allt annat för den delen..
När hovslagaen hade verkat dom som föl hade dom typ varit 3 personer som hade typ tryckt upp henne mot väggen för hon va liv rädd.. Hade vi tagit hem henne och satt henne i hagen och inte gjort nått alls så hade hon fortfrande varit samma rädda häst.