Nej, det är verkligen inte samma sak. (Samma princip vore om du bokat en dietist att hjälpa dig att plocka ihop en bra veckomeny och du bara 'jaha?', hämtar en mjölk och checkar ut). Och det är ingen undervisning om man bara ska motionera ponnyn, det var det som var grejen. Det finns ingen möjlighet till en givande lektion om man inte är villig att ta åt sig annat än beröm. Och jag har fortfarande inte sagt att hon skällt ut någon, jag har sagt att hon låter barsk, hon skärper tonen. När de inte längre är undervisning då behöver dom inte varandra och tränar således inte längre. OK?
MamaJustify; jo, så är det ju, fast här verkar det inte vara så mycket delad åsikt, som måste skriva att jag har fel, eller att det är en dålig lärare : P
Delad åsikt är för mig mer om huruvida man svarar positivt eller negativt på en barsk lärare, detta verkar mer gå ut på att förklara för mig att tränaren (som för övrigt lett bl.a. tyska ponny landslaget) är en dålig (skrikig, opedagogisk, ser och hör inte eleven) ridlärare, endast baserat på min förklaring över att hon är tysk och blir tjurig när eleven inte rider lektion utan är där får att glida runt : P