Sv: Skällig ridlärare
Håller med Lobelia och undrar vilken pedagogisk teori den ridläraren följer, som stödjer en teori att elever lär sig effektivast via skäll.
alla inlärnings studier som gjorts har nämligen konstaterats vara mest effektiva med en konstruktiv pedagogik där elever främjas när de gör rätt, inte straffas när de gör fel.
tycker det är märkligt att ridskolan premierar ryktet att "här är det på liv och död om man verkligen vill lära sig, och då får man ta att man får skäll". Mycket oproffsigt av en ridskola.
Det verkar trist och kontrapruduktivt att skälla ut sina elever rutinmässigt och sedan så undrar jag smått vad man då tar till om någon verkligen förtjänar det (inte för att det borde behövas annat än som undantag). Nu kanske vi har olika definitioner på skäll, min tränare kommer tidvis med instruktioner i en strid ström och med ordentlig volym och somliga skulle säkert se det som skäll, medan jag ser det just som instruktioner.
Du får väl testa och se men det låter inte direkt lovande.
Håller med Lobelia och undrar vilken pedagogisk teori den ridläraren följer, som stödjer en teori att elever lär sig effektivast via skäll.
alla inlärnings studier som gjorts har nämligen konstaterats vara mest effektiva med en konstruktiv pedagogik där elever främjas när de gör rätt, inte straffas när de gör fel.
tycker det är märkligt att ridskolan premierar ryktet att "här är det på liv och död om man verkligen vill lära sig, och då får man ta att man får skäll". Mycket oproffsigt av en ridskola.