Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning vet ej om denna trådhör hemma här, annars får någon snäll människa flytta den. Var och kollade på ett 8 årigt sto som vi ev ska köpa...
Svar
17
· Visningar
8 219
Senast: Daisy
·
Träning Jag är en tjej på 22 år som har ridit länge (regelbundet i ca 10 år), men jag har mest ridit i skogen osv (har ridit något år på en...
Svar
6
· Visningar
4 505
Senast: Ponnytant
·
P
Hästhantering Har ett xx sto som jag haft i ca 8 månader nu. Hon är som de flesta xx ston oroliga inombords. Jag har henne hemma och hennes enda...
Svar
5
· Visningar
1 535
Senast: PennyRe12
·
Hästhantering Råd och tips mottages tacksamt. I stallet har vi en relativt nyanländ häst. Fullblodsvalack,7 år, import från Irland,startat på...
Svar
16
· Visningar
1 870
Senast: Ribbson
·
N
Ridning En tråd för oss med Svensk Ridponny :) Tänk på att det bara är raskod 43 och 93 som är Svensk Ridponny. ------------------------...
Svar
0
· Visningar
784
Senast: Nataley
·
T
Hästhantering Mina hästar går i blandad flock, en valack, några ston och föl. De har tillgång till 6ha kuperad hage, ligghall och fri tillgång på mat...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 457
Senast: Ginne
·
Ridning Jag har en liten undran? Då jag rider min ena häst i dressyr så tuggar hon taktfast då hon jobbar och min undran är varför? En vän...
Svar
11
· Visningar
1 482
Senast: cahs
·
R
Hästhantering Vad betyder det när hästen " slår ihop " läpparna så det blir en slags " smackande " ljud? :confused: Min medryttarhäst gör det när...
Svar
6
· Visningar
4 275
Senast: VatsBooster
·
K
Hästhantering Hej! Jag har tänkt ställa ut min shettis i höst. Men hur går det till? Vad gör man? Att man visar vid hand vet jag, men hur? Skritt...
Svar
0
· Visningar
589
Senast: KingCarex
·
C
Ridning Min varmblodsvalck har varit dålig under sommaren från och till, nu piggare :) Men han har tappa hull och muskulatur mest ryggmuskler...
2 3
Svar
55
· Visningar
18 874
Senast: Riverbridge
·
M
Ridning Hej! Min häst är ganska gammal (21),Det är en D-ponny och han har alltid varit springig och stirrig vet inte hur jag ska få honom att...
Svar
10
· Visningar
1 979
Senast: Lager
·
Träning Om man ska få hästen att gå i form, hur gör man då? Några enkla knep kanske ni dressyrmänniskor kan lära ut, hehe? ^^ /Home :)
Svar
18
· Visningar
4 476
Träning Har en unghäst på fyra år och hon har lätt för sig för det mesta i ridningen. Men när jag nu börjat med lite mer dressyrarbete så har...
Svar
4
· Visningar
1 041
Senast: sandrafors
·
M
Ridning hej har precis köpt en c-ponny och hon stegrar sig hela tiden så fort man rider hon stegerar sig högt med! Har vart vet och kollat på...
Svar
19
· Visningar
2 385
Senast: Merwen
·
Träning Hej alla duktiga hästmänniskor :laugh: Jag är nyfiken på vad ni har för träningsupplägg för era 07: or? Hur långt har ni kommit i...
Svar
8
· Visningar
1 264
Senast: jarnroos
·
Ridning Hur ofta rider ni ut? Så enkel är frågan. ;)
3 4 5
Svar
85
· Visningar
8 444
Senast: Home
·
Träning Hur fungerar det om man har tex 3 hästar, och behöver ge dom mat vid 13-14 tiden på dagen, räcker en sån maskin till att lagra hö för 3...
Svar
16
· Visningar
6 550
Senast: Rie
·
Ridning Hejsan min syster har en nordis, fd travare, som nu är inne på sitt 23:e år. Han har alltid varit pigg och framåt men nu börjar vi...
Svar
10
· Visningar
4 557
Senast: tuaphua
·
Ridning Det talas ju ofta om markarbete, men jag måste fråga: VAD är markarbete? :D
Svar
15
· Visningar
9 783
Senast: Springsteen
·
Hästhantering Har ni sett den här artikeln? Jag blev helt :confused: Har människan ens sett en häst? Eller är insatt i avel eller vet hur hästen rör...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 775

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka