Lugn, det var ingen kritik på något sätt bara en fortsättning på tråden
Men jag ser stora hål i resonemanget att det är okej att hålla vissa djur men inte andra. Varför får vi hålla kor, grisar, kycklingar, får, änder, strutsar osv för att äta dem men inte minkar för att klä oss? Vi har inget behov av kött, framförallt inte i de mängder som framställs i det moderna samhället. Vi bör klara oss med att jaga och bara fälla de mängder vi konsumerar.
Och hur berättigar det oss att hålla hund, katt, cinchilla, kanin, papegoja, iller, igelkott, häst, sköldpadda osv i fångenskap? De är endast till för vårt egna höga nöjes skull och hos många av djuren är beteendestörningar vanligt.[/QUOTE/
Jag anser att vi inte behöver pälsar av mink. Vi har andra material som håller oss varma. Vi behöver mat därav köttproduktionen även om det produceras mer än vad vi gör av med. Att jaga är ingen självklar rätt för alla utan ett fåtal och vad skulle hända med skogens djur om vi alla började jaga? Att hålla katt som dessutom får komma gå som den vill ser jag inte som ett problem. Den väljer människan,likaledes som min hund och mina hästar gör.