Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Man förbereder en galoppfattning i traven, men i vilket moment i hästens benföring ges fattningen. Tex höger galopp: ges själva...
Svar
4
· Visningar
1 613
Ridning Hej! Jag undrar om ni har några tips på hur man ska veta/ta reda på att en tränare är kompetent och seriös? Jag menar att om man som...
Svar
7
· Visningar
1 029
Senast: fejko
·
Hästhantering Hej alla bukare! Behöver få lite tips och tankar från er! Det är så att min häst går på transporten hemma själv när jag lastar, står...
Svar
5
· Visningar
772
Senast: Elsa2000
·
Hästhantering Vill höra synpunkter på träning av hästar som ridits fel under en längre tid, framförallt få ta del av andras erfarenheter av rekationer...
Svar
0
· Visningar
1 136
Senast: Zipp2010
·
Ridning Nu är det såhär att jag genom min mammas sambo har fått ett erbjudande att ta emot ett varmblods sto på 10 år. Hästen i fråga är fullt...
Svar
6
· Visningar
2 433
Senast: NotlikeI
·
Hästhantering Detta är inte min häst men en väns häst! Hästen är en halvblodsvalack född 2001. Som 2 årig hingst på väg till betet gick han över...
2 3
Svar
59
· Visningar
6 940
Senast: tuaphua
·
Träning Min 5-åring har lagt ned verksamheten!!! Jag köpte honom för 5 månader sedan och har under den tiden ridit och kört in honom. Trodde...
Svar
16
· Visningar
2 196
Senast: Luna10
·
Ridning Jag har länge ridit i Amazonas sadlar, olika sorter, och har för det mesta gillat hur jag sitter i dessa. Jag upplever en skillnad mot...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
8 635
P
Hästhantering Hejsan. Sitter o kikar lite på hästannonser och hittade en väldigt intressant häst, den står dock i Tyskland. Därför undrar jag om...
Svar
1
· Visningar
752
Senast: kryddan
·
Ridning Jag har en undran om en häst jag rider ibland. Ett fullblodssto född 95 som TOTALVÄGRAR när man ens tänker tanken på att rida ut...
Svar
16
· Visningar
2 816
Senast: sows
·
Ridning Är det någon skillnad mellan de olika modellerna i Deuber & Partners sadeluprogram? Med tanke på hur de ligger på hästen, menar jag...
Svar
0
· Visningar
1 187
P
Träning Jag vet att detta ämne varit uppe ett par gånger men jag hittade inte ett konkret svar på frågan jag vill ställa nämnligen, Finns det...
Svar
16
· Visningar
2 374
Hästhantering Jag har haft hem en snäll halvblodsvalack på prov som var tänkt att bli sällskao till min B-ponny hingst. Tanken är att de ska kunna gå...
Svar
13
· Visningar
2 574
Hästhantering Jag har ett 5-årigt sto som jag har en del problem med att leda. Hon vill helt enkelt inte följa med. Det spelar ingen roll om jag ska...
Svar
7
· Visningar
1 196
Senast: melen
·
Hästhantering Hade en liten diskussion på facebook igår om just hingstar. Är de farligare pga det som hänger mellan benen?
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 186
Senast: Nila
·
C
Träning Jag håller på att rida in min nordsvensk. Förra gången jag red för 10 dagar sedan så ville han dra iväg i en situation när vi red ut...
Svar
7
· Visningar
1 278
Senast: Bell_is
·
Träning Hur gör man igentligen och hur har ni lärt er det? Vad är det för slags halsring ni använder? //Annie
2
Svar
23
· Visningar
8 536
Senast: idanath
·
S
Träning Hej. Jag har snart haft mitt varmblod i 1år och han springer ifrån mig i hagen, springer ifrån mig om jag har åkt av. Är hur snäll som...
2
Svar
26
· Visningar
3 280
Senast: smash
·
M
Hästhantering Hej, jag har haft min ponny snart i 3 år nu och hon är jättesvår att fånga just i sommarhagen. Första sommaren jag hade henne fick jag...
Svar
5
· Visningar
1 005
T
Hästhantering Undrar hur ni brukar göra när ni longerar - ha hästen i grimma eller i träns?
2
Svar
27
· Visningar
15 015

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Söker hane för avel - Bichon
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat