Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Suck.. Nu vet jag inte vad jag ska göra längre. Min syster har en fin tävlingsponny som hon tävlar rätt höga klasser på. Denna ponny...
Svar
14
· Visningar
2 280
Senast: Fia-Lina
·
Ridning värmerekord här idag med 32 grader:crazy: Har varit ca 28-30 grader hela veckan. Hur gör ni då med ridningen? min häst har i alla...
2
Svar
22
· Visningar
6 477
Senast: Ickapeltz
·
Hästhantering Jag har en varmblods valack på foder som jag köper nu i slutet av Juli. I början(haft honom sen 31 Aug-2010) kändes han bufflig och...
Svar
5
· Visningar
1 093
Senast: Em3li3
·
Ridning Hejsan hoppsan! jag hoppas jag har lagt den i rätt forum, annars får gärna admin ta och flytta på den:) Jag har en fråga eller...
Svar
1
· Visningar
961
Senast: Lazer09
·
Ridning Hoppas jag får lägga denna tråd här.... Jag har lite planer på att flytta till annat land och då bosätta mig nära någon namnkunnig...
2
Svar
21
· Visningar
3 493
Senast: Hellas
·
Ridning Jag rider på ridskola en gång i veckan. För några år sedan ramlade jag av en häst i galoppen. Sen dess har jag varit rädd för att...
Svar
8
· Visningar
1 662
Senast: Totola
·
Träning Jag har hittat en trevlig foderhäst som jag varit hos några gånger nu. Enda nackdelen med hästen är att hon inte står stilla vid...
2
Svar
26
· Visningar
11 019
Senast: Sasse
·
Träning Jag har ett 5 årigt sto som galopperar jätte bra ute men vill inte alls på volten, hon har nästan ingen egen driv kraft alls :( någon...
Svar
12
· Visningar
4 573
Senast: Mixess
·
G
Hästhantering Hej, jag har en fråga att ventilera med er. Jag ska eventuellt byta stall på min islandsvalack. Stallet han står på idag är ett...
Svar
17
· Visningar
2 313
Senast: bigganl
·
M
Ridning Sitter här och funderar lite.. läst en massa trådar om det där med skarpa bett osv.. att man ska ha si och så.. (detta kommer bli ett...
Svar
6
· Visningar
1 240
W
Ridning Hej! Jag rider en shettis tre gånger i veckan som jag typ får göra vad jag vill med. Jag skulle vilja prova rida han i hackamore och...
Svar
4
· Visningar
1 073
Senast: wannabe
·
B
Träning Hejsan allihopa! Jag är vuxen (25 år), bor i Stockholm och har väl ungefär två-tre år på ridskola bakom mig, kan skänkelvika i trav...
Svar
8
· Visningar
1 668
Senast: Whoever
·
L
Hästhantering visste inte riktigt var jag skulle lägga dethär, hittade inget bra ställe, så det fick bli här.. Jag har börjat tänka och läsa om...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 192
Senast: bigganl
·
E
Hästhantering I höst tar jag över en häst jag hade på foder för några år sen (2004). Då påbörjade jag hantering och inridning och det gick bra. Som...
2
Svar
24
· Visningar
3 131
Senast: oanki
·
M
Hästhantering Hej! Jag har nu läst halva boken 'dansa med hästar', och jag kan inte vänta på att få börja träna själv med min häst! Finns det någon...
Svar
17
· Visningar
2 332
Senast: moontje
·
W
Ridning Jag är medryttare på en sällskaps häst och tycker det är jätte roligt att hjälpa ägaren och ska (om jag hittar en) bli medryttare eller...
Svar
0
· Visningar
685
Senast: wannabe
·
Ridning Vet inte om det är spanska eller portugisiska... men jag vill veta vad han säger. Kan någon hjälpa mig?:laugh: LÄNK
Svar
7
· Visningar
1 323
Senast: Kookaburra
·
Ridning Hej bukare!:) Jag och min mamma (jag är 15) har just haft en fight/vild diskussion... Det är om vi ska fortsätta ha renskinn...
Svar
12
· Visningar
2 157
Senast: sandrafors
·
R
Träning Min häst behöver få bättre balans och även kunna hoppa hinder i en sned vinkel, utan att stanna för att han blir "vinglig". Han är inte...
Svar
5
· Visningar
1 069
Senast: Remix
·
Träning Vet att många använder munkpeppar till brunstiga ston osv. Men hjälper det på hingstiga valacker också? om de klättrar på stona osv...
2 3
Svar
52
· Visningar
10 511
Senast: traceys
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar