djurtelepati

Sv: djurtelepati

visste inte riktigt var jag skulle lägga dethär, hittade inget bra ställe, så det fick bli här..

Jag har börjat tänka och läsa om djurtelepati. Har inte riktigt bestämt mig om jag tror att alla kan göra det eller om det bara är några "utvalda" ;) men jag tror faktiskt på att man på något sätt kan "prata" med ett djur.

Jag tycker det skulle vara jättekul att höra andras åsikter om detta! :bump:

T.ex.
Tror du på det? varför, varför inte?
har du upplevt det?
eller något liknande?

hoppas på många svar och åsikter :love:

Jag har inte bestämt mig, kanske kan vi kommunicera med djur på något plan, kanske i bilder genom telepati, såg ett medium på "Det okända" "prata" med hästar och allt hon sa om smärtor och sådant på hästen stämde. Tyvärr tror jag det finns många skojare som utnyttjar folks godtrogenhet så jag tror inte det är så vanligt att det finns seriösa "djurkommunikatörer"

har du upplevt det?
eller något liknande?

Nej

Jag tror inte på vare sig telepati, änglar, spöken eller troll... Det känns inte det minsta sannolikt och jag har aldrig, trots ett (i alla fall tidigare) öppet sinne, stött på något som skulle kunna tyda på diverse "övernaturligheter". Tycker medium"troende" och religiösa ligger på samma nivå som de som tror på jultomten och påskharen :grin: :angel:

T.ex.
Jag tror det finns människor som har ett 6:e sinne och som kan få kontakt med djur bland annat. Men jag tror också att det finns mängder av lurendrejare inom detta.

har du upplevt det?
eller något liknande?
Jag hade tidigare ett halvblodssto inhyrd här. Hon drabbades av kraftig kolik vid ett tillfälle och var mycket nära att dö. Hon repade sig dock mot all förmodan. Veckan efter detta ringde en bekant som har häst i närheten. Hon frågade om det hänt något med den hästen. Jag undrade varför hon frågade det. Hon svarade att hon haft med sig en kompis ut på ridtur och att de ridit förbi min hage. När de hade passerat hade kompisen stannat sin häst och sagt "den bruna hästen där vill ha kontakt med mig. Den har nyligen varit med om något hemskt och mår inte riktigt bra än" Min bekant hade ställt frågor, men hon hade ridit förbi och sagt att hon inte orkade med hästens alla frågor. Det var för jobbigt. Denna hennes kompis var inte härifrån och har aldrig sett varken vår hage, hästen eller ridit i närheten här tidigare. Min bekant hade ju heller ingen aning om att något hänt med stoet.
Vad ska man tro? Något var det ju. Det hon sade om hästen var lite mer deltaljerat än jag skrev nu, men det är några år sedan så jag minns inte precis allt. Det var läskigt träffsäkert.

för övrigt när det gäller tex spöken så tror jag inte på dem. Jag är helt övertygad om att de finns, men det är inget konstigt med det för mig, utan rätt självklart. Man kan kalla dem spöken eller vad man vill, men det är energier. Finns ju forskning som bevisar detta också. (och jag jobbar i ett hus där de finns)
Det finns ju försök som visar att telepati existerar också. Fattar inte varför vissa är så rädda för detta. Är det för att det inte går att "ta på"? Det finns mycket i vår värld som människan inte upptäckt än.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 182
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 641
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
909
Senast: Tuvstarr
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
964
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka